Utrusta en 1300

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
Lillbassa
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 14 nov 2012, 21:13
VTX-modell: VTX 1300 2007
Ort: Brunflo

Utrusta en 1300

Inlägg av Lillbassa »

Hej på er!

Är nyligen stolt ägare av en vtx 1300, men har haft fyra honda innan så jag vet att de är goa cyklar :perfect:
Men... Denna är helt ren och jag skulle vilja fylla på med vindruta, väskor, sissybar och pkthållare och lite blingbling förståss.
Har haft väldigt svårt att hitta det som passar cykel utan att köpa Hondas originaldelar. (lite väl dyrt..)
Jag är absolut inte mekkunnig, så några ombyggnationer har jag inte lust med, utan det ska passa de fästen som finns.
Beställer man från USA, hur vet man att det verkligen passar?
Rutan te x ska inte vara för hög då jag är ganska kort. Den verkar det vara mest problem med att hitta, som passar fästen m.m.

Har ni några tips så blir jag väldigt glad! :yahoo:

Tackar på förhand!
Liana
Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 866
Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
VTX-modell: VTX1800F,2006
Ort: Göteborg

Re: Utrusta en 1300

Inlägg av mattin »

Hej,
kanske någon som kör 1300 skulle svara egentligen, men jag tror att du kan vara ganska säker på att de passar ,
om du beställer till just din "bokstavs" modell (R,S eller C (finns det fler får 1300 grabbarna fylla på).
Alla modellerna säljs inte i Sverige. Jag tror att det bara är S och R eller kanske bara S.
R står för Retro , och S är ju samma , fast med ekerhjul.
Det beror på var på hojen du är, när du skall handla , många saker är samma oavsett bokstav , men inte alla.

De firmor i USA som inte kör med bokstäverna ....där kan det ju vara lite knepigt.
Maila dem och fråga och dubbelkolla här , på forumet eller USA forumet, där finns det nästan alltid någon som har köpt prylen man är ute efter.

/Mattin
VTX1800F
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Utrusta en 1300

Inlägg av Nesse »

Hej Lillbassa och välkommen i gänget.

Som sagt, under länkar finns ett antal handlare i bla USA som man kan beställa ifrån. Jag har köpt prylar härifrån för något år sedan: http://www.motoshop.net/mm5/merchant.mv ... e_Code=AIM

Fungerar hyfsat, men man kommer sällan ifrån moms och från dem, speciellt om man handlar för mycket. Gränsen går vid 500 SEK ungefär... Nu är inte jag riktigt rätt person vad gäller rutor utan tycker att en tur med en VTX ska avnjutas med vinddrag :-), och väskor ja där finns det många smaker, jag har Leidre väskor och Eaysbrackets (snabbfästen för väskor) till dem. Väskorna är lite små men jag jidder inte köpa nya utan travar på höjden ovanpå väskor och sadel i stället. Bling bling... ja som sagt, det är ju också ganska personligt. En del gillar kromade saker i metall och lackat" krom" i plast... jag är lite udda och kör med trä. Så det är väl egentligen bara att kolla länkarna och hitta de prylar du är sugen på och sedan fråga här om leverantören är ok osv...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Lillbassa
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 14 nov 2012, 21:13
VTX-modell: VTX 1300 2007
Ort: Brunflo

Re: Utrusta en 1300

Inlägg av Lillbassa »

Tack snälla ni för svar!
Har kikat lite på en del sidor från USA, men ska granska närmare.
Verkar ju vara en djungel, puh!
Även om man uppgett rätt typ på hojen så har jag hört att vissa saker inte passar när de väl ska på plats, å det vore ju trist!
Kanske ska göra som du Nesse, å fixa delar i trä! Är ju finsnickare så det blir nog inga problem :)) :))
Har du bilder på det i trä? Blev ju nyfiken!
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Utrusta en 1300

Inlägg av Nesse »

Äntligen en som förstår mig... har inte kommit så långt än, pakethållare och skylthållare i trä, har en del saker på gång, men inte tid ("pendlar" till Norge på all ledig tid)... kolla på profilen: http://www.vtxriders.se/gallerian/thumb ... ?album=195
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Utrusta en 1300

Inlägg av XY »

Nesse skrev:Äntligen en som förstår mig... har inte kommit så långt än, pakethållare och skylthållare i trä, har en del saker på gång, men inte tid ("pendlar" till Norge på all ledig tid)... kolla på profilen: http://www.vtxriders.se/gallerian/thumb ... ?album=195
Du är aldrig kvar i Norge alltså....? Du bara pendlar fram och tillbaka, fram och tillbaka...varför det?

Om du stannar ett tag i Norge så kan du snickra där också!

:yes: /XY
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Utrusta en 1300

Inlägg av Nesse »

XY skrev:
Nesse skrev:Äntligen en som förstår mig... har inte kommit så långt än, pakethållare och skylthållare i trä, har en del saker på gång, men inte tid ("pendlar" till Norge på all ledig tid)... kolla på profilen: http://www.vtxriders.se/gallerian/thumb ... ?album=195
Du är aldrig kvar i Norge alltså....? Du bara pendlar fram och tillbaka, fram och tillbaka...varför det?

Om du stannar ett tag i Norge så kan du snickra där också!

:yes: /XY
Hmmm, kan ju berätta precisa tider och turer, men då lämnar det ju inget åt din fantasi XY ;-)... sluta kapa trådar nu, det är min grej ju :clap:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Utrusta en 1300

Inlägg av Raffe Gbg »

Nästa mod för min del blir block off plates och en A/F-skruv som kan justeras utan att plocka av tanken. Jag har gett mig fasen på att få slut på skjutandet i mina Roadhouse slip ons. Dessutom påstås det att man slipper choka vid kallstarter, och därmed sparar man tändstiften rätt mycket. Och så slipper min kompis Mattin bli lomhörd. Fast då tappar jag ju coolhetsfaktorn med lite avgassmällar ... :thinking:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Utrusta en 1300

Inlägg av Nesse »

Det skjuter helt klart mindre efter att man tagit bort PAIR-systemet. Men choke kan man nödgas använda ändå... beror väl lite på hur varmt det är ute också kanske.
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 866
Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
VTX-modell: VTX1800F,2006
Ort: Göteborg

Re: Utrusta en 1300

Inlägg av mattin »

Va :sleepy: va sa du Raffe.....? Jag hör inget när jag kör bakom dig....det smäller så.....nej vänta

jag kör ju alltid först.... :))
VTX1800F
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Utrusta en 1300

Inlägg av Geronimo »

Lägg in några rader under "Köpes" , det kanske finns någon som har schyssta grejer liggande i garaget de vill bli av med.
Annars är väl Directline Parts i USA också ett bra ställe där man kan gå in och välja de produkter som passar direkt på speciell modell. Har handlat med dom ett 10-tal gånger genom åren och det har alltid funkat mycke väl. De har dessutom väldigt ofta "sales" med minst 10% rabatt på hela sortimentet.

Tony
Low, long and fat
Användarens profilbild
Lillbassa
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 14 nov 2012, 21:13
VTX-modell: VTX 1300 2007
Ort: Brunflo

Re: Utrusta en 1300

Inlägg av Lillbassa »

Tack för tipset Tony!
Ska se om jag hittar något eller annonserar desperat efter prylar snart! :-)
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Utrusta en 1300

Inlägg av Västerlanda »

Hepp

Här kommer några tips på sidor med 1300 delar. Då Vi har en 1300 i familjen så sitter även JAG :o och tittar på delar till den :rolleyes:

Den alltid så ärlige
Michael

http://www.cruisercustomizing.com/motorcycles/honda
http://shop.nationalcycle.com/perl/cycl ... del=hd-120
http://www.meancycles.com/store/special ... delID=5493
http://www.baronscustom.com/motorcycles ... index.html
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Användarens profilbild
Lillbassa
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 14 nov 2012, 21:13
VTX-modell: VTX 1300 2007
Ort: Brunflo

Re: Utrusta en 1300

Inlägg av Lillbassa »

Super Michael! :-)
Så bra med färdiga länkar för den late...:-)
Har du hittat något fint och passande din cykel då?
Det är ju en djungel där ute och egentligen vill jag ju ha ALLT som jag ser, hmmm...
Men ruta och väskor får bli prio ett, så man kan ta en långtur till vår- sommaren.

Ha det gott!
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Utrusta en 1300

Inlägg av Nesse »

Som jag förstår så är det "Black Friday" den sista helgen i November. Det brukar innebära att det är sänkt pris i alla butiker i USA, rätta mig gärna om jag har fel. Kanske läge att kolla in lite prylar och köpa en (h)julklapp till sig själv...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar