Kulan skrev:Hej Gusten
Stänger du av hojen i nerförsbackarna
Nej jag är fullt allvarlig
men med optimerad Power commander så skall väl bensinförbrukning bli lägre ?
Från och med årsmodell -05 så mappar hojen sig själv. Jag anser att Power commandern är överflödig. Men om man vill ha några hk till och tycker det är värt lite mer bränsle så sätter man dit den. Som sagt vi har två -07:or som har ersatts med nytt luft och buller och vi åker runt på ca 1 liter soppa ihop.
Från och med årsmodell -05 så mappar hojen sig själv. Jag anser att Power commandern är överflödig. Men om man vill ha några hk till och tycker det är värt lite mer bränsle så sätter man dit den. Som sagt vi har två -07:or som har ersatts med nytt luft och buller och vi åker runt på ca 1 liter soppa ihop. [/quote]
Hej gusten
har du Lamdasonden monterad ? annars så kan väl inte original ecu mappa sig själv ? och med vh bigshots så behövs det ju 2 lamdasonder för det är ju sitter ju en plugg i i varje rör !
Jag har också funderat på om jag behöver sätta på en Power Commander eller inte. Har en -06
Är styrsystemetet såpass bra att det justerar om sig när man byter rör.
Min skjuter en del när jag släpper av gasen efter kraftiga accelerationer.
Trodde att det berodde på att den fick fel blandning.
Man vill ju inte slänga 7000 i sjön på något man inte behöver.
Stefan169 skrev:Jag har också funderat på om jag behöver sätta på en Power Commander eller inte. Har en -06
Är styrsystemetet såpass bra att det justerar om sig när man byter rör.
Min skjuter en del när jag släpper av gasen efter kraftiga accelerationer.
Trodde att det berodde på att den fick fel blandning.
Man vill ju inte slänga 7000 i sjön på något man inte behöver.
har själv en -07 powercommander 3 usb och vh bigshots men original luftfilter
allt var monterat när hojen var ny hade gått 348 mil när jag köpte den och å grund utav väder så
har det bara blivit ca 50 mils körning för mig
så frågan är kan man koppla in 2 st o2 givare. en från varje rör till vtx original ecu så den mappar sig själv ?
det optimala är väl powercommander v med autotune för bästa optimering men det kostar väl 6-7000
Man kan köpa en Cobra FI2000 power pro auto tune med kostar ca 4-5000:- ingen mappning, bänkning eller justering. Den gör allting själv och mappar on sig 80ggr/sek och är plug n play finns på ebay och andra sidor. Sett filmet om denna styrenhet och verkar kanon!
Stefan169 skrev:Jag har också funderat på om jag behöver sätta på en Power Commander eller inte. Har en -06
Är styrsystemetet såpass bra att det justerar om sig när man byter rör.
Min skjuter en del när jag släpper av gasen efter kraftiga accelerationer.
Trodde att det berodde på att den fick fel blandning.
Man vill ju inte slänga 7000 i sjön på något man inte behöver.
Fast smäller den när du släpper av gasen så brukar det vara för att det kommer in luft i avgaskröken vilket gör att oförbrända gaser antänds. Vet att 1300 har en inbyggd ventil som medvetet släpper in luft för att soppan ska förbrännas och sänka utsläppvärdena. Vet inte om 1800 har liknande, tror inte det.
Var säker på att dina pipor sitter ordentligt. Har du tagit på och av dem så kan det vara packningen som behövs bytas. Blir lätt otät om man håller på för mycket. Ska egentligen bytas varje gång. Börja med det iaf innan du slänger ut 7000kr.
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
huggasen skrev:Från och med årsmodell -05 så mappar hojen sig själv. Jag anser att Power commandern är överflödig. Men om man vill ha några hk till och tycker det är värt lite mer bränsle så sätter man dit den. Som sagt vi har två -07:or som har ersatts med nytt luft och buller och vi åker runt på ca 1 liter soppa ihop.
Hej gusten
har du Lamdasonden monterad ? annars så kan väl inte original ecu mappa sig själv ? och med vh bigshots så behövs det ju 2 lamdasonder för det är ju sitter ju en plugg i i varje rör ! [/quote]
Ja min lambda sitter på plats, men jag har ett Roadhouse på min och det är ju ett slipon system, så främre delen är ju originalsystemet.
huggasen skrev:Från och med årsmodell -05 så mappar hojen sig själv. Jag anser att Power commandern är överflödig. Men om man vill ha några hk till och tycker det är värt lite mer bränsle så sätter man dit den. Som sagt vi har två -07:or som har ersatts med nytt luft och buller och vi åker runt på ca 1 liter soppa ihop.
Hej gusten
har du Lamdasonden monterad ? annars så kan väl inte original ecu mappa sig själv ? och med vh bigshots så behövs det ju 2 lamdasonder för det är ju sitter ju en plugg i i varje rör !
Ja min lambda sitter på plats, men jag har ett Roadhouse på min och det är ju ett slipon system, så främre delen är ju originalsystemet. [/quote]
vad har du för filter ? vad heter din snygga filterburk ? bättre än hypercharger ???
huggasen skrev:Från och med årsmodell -05 så mappar hojen sig själv. Jag anser att Power commandern är överflödig. Men om man vill ha några hk till och tycker det är värt lite mer bränsle så sätter man dit den. Som sagt vi har två -07:or som har ersatts med nytt luft och buller och vi åker runt på ca 1 liter soppa ihop.
Hej gusten
har du Lamdasonden monterad ? annars så kan väl inte original ecu mappa sig själv ? och med vh bigshots så behövs det ju 2 lamdasonder för det är ju sitter ju en plugg i i varje rör !
Ja min lambda sitter på plats, men jag har ett Roadhouse på min och det är ju ett slipon system, så främre delen är ju originalsystemet.
vad har du för filter ? vad heter din snygga filterburk ? bättre än hypercharger ???[/quote]
Jag har en burk som heter Q5 och det sitter ett K&N filter i den (tvättbart) . Tycker att Hyperchargern har "flaffande ljud" som är störande därför valde jag detta eftersom detta är tyst