Frambroms

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Frambroms

Inlägg av Dosan »

Hej Kamrater!
Har gått/åkt och irriterat mej på att det låter som bromsbeläggen fram ligger åt lite.
Så därför plockade jag bort oken och smorde upp kolvar och gejdrarna (glidpinnarna)
Då märkte jag att skivan gått så nära oket så att det nötts bort lite av oket med.
Satte iallafall ihop det hela och lik förbannat så låter det lika.

VAD är problemet ? beläggen är det mycket kvar av och hjulet har jag `centrerat` i gaffeln så gott jag kunnat.
Byta belägg som är halvslitna eller vad ? enligt boken så ska det inte behövas iallafall.

Fan! Hej.
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Leno

Re: Frambroms

Inlägg av Leno »

Tjaba! Kanske det hjälper om du lägger mellan backarna samma typ av av matriel som du kan köpa till bilar det hjälper ju på de så kanske även på hojen jag har för mig att finns att köpa på OK. Ha de
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Frambroms

Inlägg av Nesse »

Ja just att centrera med hjälp av hjulbulten skulle väl vara mitt tips då... men jag har väl samma grej själv, jag tror dock att det bara är i lägre hastighet som man har detta skrap, vid högre hastighet tror jag att luften "smörjer" och håller i sär prylarna... men skulle inte förvåna mig om jag har fel i det fallet, men jag har inte märkt av någon överhettning efter att ha kört många mil, vilket man antagligen skulle få ifall det låg på och bromsade hela tiden...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: Frambroms

Inlägg av Dosan »

Tackar, hittade även en annan tråd om just detta.
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Skriv svar