Varselljus

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

axa

Re: Varselljus

Inlägg av axa »

Tjena.
Kom körande strax utanför Furuvik med lightbaren påslagen,då stod det ett par poliser efter vägkanten och gjorde ett alkoholtest.Jag hade ingen chans att slå av den, det skulle bara sett löjligt ut.Efter att ha stannat så sa ena polisen "det var en jävla snygg hoj" tack sade jag visst är den fin.Det var det enda som sades angående min vtx,någon lighbar var det inte tal om,men visst kollade dom på den.Jag tror man ska ha en jävla otur om man blir pricked angående extraljusen.Och det var inte första gången jag har haft den på under körning och farbror blå
har sett det,så jag tror det är helt lungt. :D :D

mvh Axa
Schassen

Re: Varselljus

Inlägg av Schassen »

axa skrev:Tjena.
Kom körande strax utanför Furuvik med lightbaren påslagen,då stod det ett par poliser efter vägkanten och gjorde ett alkoholtest.Jag hade ingen chans att slå av den, det skulle bara sett löjligt ut.Efter att ha stannat så sa ena polisen "det var en jävla snygg hoj" tack sade jag visst är den fin.Det var det enda som sades angående min vtx,någon lighbar var det inte tal om,men visst kollade dom på den.Jag tror man ska ha en jävla otur om man blir pricked angående extraljusen.Och det var inte första gången jag har haft den på under körning och farbror blå
har sett det,så jag tror det är helt lungt. :D :D

mvh Axa
Det är väl både den ena och den andra bland dem med som kör hoj om inte på jobbet på deras fritid, de inser väl också att vi har dem på för att synas. Dessutom så är de inte själva så himla duktiga på att följa alla trafikregler :lol: , då kan de heller inte begära att alla andra skall göra det. I tillägg läste jag i tidningen för inte så länge sedan att det där med alkoholtester görs ofta veckodagar då chansen att ta någon är minimal, dessutom görs testerna på vägar som alkoholpåverkade oftast undviker. Tar de någon så får de en massa pappersarbete som de inte vill ha, antar det är det samma med extra ljus.
Skriv svar