Förslag till VTX shoppen???

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Schassen

Förslag till VTX shoppen???

Inlägg av Schassen »

Vad sägs om VTX Riders Sweden skapar en fasadflagga, kan vara kul när man har t.ex. en grillfest i sitt hem med andra VTX Riders Sweden medlemmar.

Synpunkter, för och emot välkomnas. Hoppas jag inte kliver på andras tår med detta förslag, i så fall ber jag om ursäkt på förhand. Utkastet är endast avsett som en idé och ett förslag till hur klubben kan eventuellt dra in lite mer pengar som t.ex. kan användas för att finansiera stora träffar mm.
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Förslag till VTX shoppen???

Inlägg av Bobby »

Klubben har minst 2 stora VTX Riders banners.
De hängs upp på alla träffar. Kolla gamla bilder så ser du :)
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Joe
Adept
Inlägg: 189
Blev medlem: 29 aug 2005, 13:11
VTX-modell: VTX 1800
Ort: Örebro, VTX 1800C

Re: Förslag till VTX shoppen???

Inlägg av Joe »

Nu är de ju så att sergeanten är född och uppvuxen i USA om jag fattat allt rätt. Över där har dom en förkärlek för alla typer av fasad flaggor........ Det har man ju sätt i alla amerikanska filmer. Tror inte han efterfrågar banners utan en sån där som man skruvar i väggen och pekar lite vinklad upp i skyn. Hade du skrivit det sista Bobby så hade Nesse garanterat svarat något helt annat.

Joe
Ju mer man vet ju mer vet man vad man inte vet
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Förslag till VTX shoppen???

Inlägg av Nesse »

Jag har inte en aning om vad Joe insunierar eller menar, häpnadsväckande vad han insunierar :roll:

Vad gäller fasadflaggor och mc-vimplar så tycker jag vi kan hänskjuta det till shoppen och se om ansvariga kanske vet nåt, eller naturligtvis om någon annan i klubben har något tips om vad en fasadflagga med VTXklubbens märke kan kosta att tillverka... mc-vimplar var min ide - även att ha som standar på middagsbordet :-)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Förslag till VTX shoppen???

Inlägg av Toolbox »

ja om vi ska ta fram 2 st så blir det dyrt

ska vimplarna bli billiga måste vi beställa mins 500st
fasad flagga har jag inte kollat men om ni syr ihop något så trycker vi gärna loggan ellr broderar direkt på den

//Toolbox 8)
Schassen

Re: Förslag till VTX shoppen???

Inlägg av Schassen »

Joe skrev:Nu är de ju så att sergeanten är född och uppvuxen i USA om jag fattat allt rätt. Över där har dom en förkärlek för alla typer av fasad flaggor........ Det har man ju sätt i alla amerikanska filmer. Tror inte han efterfrågar banners utan en sån där som man skruvar i väggen och pekar lite vinklad upp i skyn. Hade du skrivit det sista Bobby så hade Nesse garanterat svarat något helt annat.

Joe
Mycket observant och nästan helt rätt... nästan!

Jag föddes (mycket riktigit) i USA i juli 1958 men var ca 2 när jag kom till Sverige (första gången). Farsan var Svensk-Tysk och morsan är Amerikan. När jag var nästan 16 (1974) flyttade jag tillbaka till USA på egen hand för att bo med min morsa och hennes nya familj (styvfarsa och halvsyster). Under huvuddelen av min tid i USA, tjänstgjorde jag i US ARMY där jag klättrade till graden Sergeant E-5. Kom tillbaka till Sverige i slutet av 1988, var då inte längre aktiv inom militären dock inaktiv och tillhörande NATO i Frankfurt fram tom 1993. Fick jobb på SKF där jag fortfarande är anställd, flyttade till Lerum från Göteborg i juni 2007.

Sammanställning: Jag har bott lite mer än 2/3 av mitt liv i Sverige från 1960 - 1974 och från 1988 - ?, rest av tiden har jag bott i USA.

Men Ni helsvenskar är inte så dåliga på att ha fasadflaggor på era vägger Ni heller, det är bara att se på mina grannars hus. Svenska flaggor över allt och någon enstaka norsk flagga. På min altan hänger två... mycket riktigt en svensk och en amerikansk.
Användarens profilbild
birdie
Oinvigd mästare
Inlägg: 378
Blev medlem: 11 okt 2005, 14:22
VTX-modell: Svart VTX 1800C, -05
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Förslag till VTX shoppen???

Inlägg av birdie »

Schassen,
Oss hobbymilitärer emellan...
Vi får snacka lite "Army" i Västervik på MC-dagarna över en öl eller två...

Jag har varit i Mellersta Östern (Israel, Libanon, Syrien och Egypten) och härjat som FN-observatör 1 år och i Bosnien-Herzegovina 1,5 år med NATO-styrkorna. Hoppade av Afghanistan dagen innan avfärd (6 mån) p g a min anställning i London som "Professionell Golf Referee" worldwide på European Tour.

/birdie
PS! Är reservofficer på P4 i Skövde och härjade runt med vår klassiska stridsvagn S när det begav sig!
Never up - never in!
Schassen

Re: Förslag till VTX shoppen???

Inlägg av Schassen »

birdie skrev:Schassen,
Oss hobbymilitärer emellan...
Vi får snacka lite "Army" i Västervik på MC-dagarna över en öl eller två...

Jag har varit i Mellersta Östern (Israel, Libanon, Syrien och Egypten) och härjat som FN-observatör 1 år och i Bosnien-Herzegovina 1,5 år med NATO-styrkorna. Hoppade av Afghanistan dagen innan avfärd (6 mån) p g a min anställning i London som "Professionell Golf Referee" worldwide på European Tour.

/birdie
PS! Är reservofficer på P4 i Skövde och härjade runt med vår klassiska stridsvagn S när det begav sig!
Snart är det dags för det också 8)
Skriv svar