ljuddämpare

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
sorpa
Adept
Inlägg: 109
Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
VTX-modell: vtx 1800 -06
Ort: sandviken

ljuddämpare

Inlägg av sorpa »

Siter i min lya och funderar lite på det här med ljuddämpare,,jag har ju ett muzzy nu,men jag ska ju besikta snart och då blir det väll problem,,vet inte om dom är så jäkla noga men ,kanske det går me lite stålull som någon nämde,,men sen tänkte jag så här,det är visserligen aluminium på muzzysystemet,men skulle det inte gå att svettsa ett litet anslutningsrör så det bara var att träpå originalpipan då det blir besiktningstider,typ slipon,heter det så hahaha...någon som gjort det eller ?? så det bara är att skiffta lätt o smidigt!
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: ljuddämpare

Inlägg av alba »

Min erfarenhet är
Bullermätare vid minsta misstanke på för hög bullernivå, samt att du inte får ha någon bristfälläg dämpare som anses som ditsmetat för besiktnigtillfället, du bör ha något i röret som inte syns som uppfattats som oseriös lösning
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: ljuddämpare

Inlägg av Gusten »

Borde väl finnas nåt enkelt till ditt system också tycker jag men annars är det som Alba säger. Du måste göra en korg eller nåt dylikt innuti som inte syns annars är dom nog snabba och anmärka på det. Borde gå att få dit nåt smart.

Gusten 8) 8) 8)
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
Användarens profilbild
sorpa
Adept
Inlägg: 109
Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
VTX-modell: vtx 1800 -06
Ort: sandviken

Re: ljuddämpare

Inlägg av sorpa »

jo det går nog att fixa,men vad jag menar är att,originalpipan är ju delbar från rören,och visst skulle det vara bekvämt om man bara kunde skifta från muzzyn till originalen när man ska besikta bara sätta dit och dra fast med en klämma :roll:
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: ljuddämpare

Inlägg av Nesse »

jag tror det är individuellt vad provarna säger... den som besiktiga min bara skrattade åt min insats och frågade om jag "med handen på hjärtat" verkligen körde med insatsen jämt. En mc ska låta lite tyckte han. Men vad kan de egentligen slå ner på om ljudnivån är ok (undrar en novis)?
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Skriv svar