hmmmm...
Moderator: Toolbox
- Gusten
- Guru prospect
- Inlägg: 1105
- Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
- VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
- Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS
Re: hmmmm...
Ta ur stiften och lufta den mens du har batteriet på laddning.
Samt kolla om FI lampan blinkar när du vridit på strömmen för då är det nåt fel. Finns en tråd för vad är för fel i sådanna fall beroende på hur många gånger den blinkar.
Gusten
Samt kolla om FI lampan blinkar när du vridit på strömmen för då är det nåt fel. Finns en tråd för vad är för fel i sådanna fall beroende på hur många gånger den blinkar.
Gusten
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
- Västerlanda
- Guru prospect
- Inlägg: 1195
- Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
- VTX-modell: VTX 1800C -06
- Ort: VÄSTERLANDA
Re: hmmmm...
Här kommer felsökningslistan
Kolla batt.poler.
Ta med kulramen till garaget
F1 LAMPA VTX
FI-lampan kan lysa om styrdatorn tappar kontakten med någon av sina sensorer, t.ex. BARO-sensor, MAP-sensorn eller lambda-sonden. Kolla att alla kontakter sitter i under tanken. MAP-sensorn sitter där.
Du kan också kolla om styrdatorn har rapporterat någon felkod. Gör så här:
1. Sätt stopp-switchen i läge "Stopp" och vrid tändningsnyckeln i läge av
2. Kortslut "servicekontakten" som sitter och dinglar under sitsen.
3. Slå på tändningen och sätt stopp-switchen i påslaget läge.
4. Om felkod finns så kommer FI lampan att blinka när du slår på tändningen.
5. Räkna hur många gånger lampan blinkar.
0 blink - Ingen felkod
1 blink - Kortsluten MAP sensor (Manifold Absolute Pressure, dvs. trycket/vacuum i insugningsröret)
2 blink - Avbrott i kabel till (glapp) MAP sensor
7 blink - Glapp till ECT sensor (vattentemp)
8 blink - Glapp till TP sensor (trottel/gasspjäll position)
9 blink - Glapp till IAT sensor (Insugningsluftstemperatur)
10 blink - Glapp till BARO sensor (Barometer)
11 blink - Glapp till hastighetsgivare
12 blink - Glapp till bakre insprutningsventil
13 bllink - Glapp till främre insprutningsventil
18 blink - Glapp till kampulsegeneratorn
19 blink - Glapp till tändningspulsegeneratorn
21 blink - Felaktig O2 sensor (Lambda sond)
23 blink - Felaktigt värmeelement i O2 sensors
33 blink - Felaktigt EE-Prom i styrdatorn (elektriskt raderbart minne)
Lycka till!
Kolla batt.poler.
Ta med kulramen till garaget
F1 LAMPA VTX
FI-lampan kan lysa om styrdatorn tappar kontakten med någon av sina sensorer, t.ex. BARO-sensor, MAP-sensorn eller lambda-sonden. Kolla att alla kontakter sitter i under tanken. MAP-sensorn sitter där.
Du kan också kolla om styrdatorn har rapporterat någon felkod. Gör så här:
1. Sätt stopp-switchen i läge "Stopp" och vrid tändningsnyckeln i läge av
2. Kortslut "servicekontakten" som sitter och dinglar under sitsen.
3. Slå på tändningen och sätt stopp-switchen i påslaget läge.
4. Om felkod finns så kommer FI lampan att blinka när du slår på tändningen.
5. Räkna hur många gånger lampan blinkar.
0 blink - Ingen felkod
1 blink - Kortsluten MAP sensor (Manifold Absolute Pressure, dvs. trycket/vacuum i insugningsröret)
2 blink - Avbrott i kabel till (glapp) MAP sensor
7 blink - Glapp till ECT sensor (vattentemp)
8 blink - Glapp till TP sensor (trottel/gasspjäll position)
9 blink - Glapp till IAT sensor (Insugningsluftstemperatur)
10 blink - Glapp till BARO sensor (Barometer)
11 blink - Glapp till hastighetsgivare
12 blink - Glapp till bakre insprutningsventil
13 bllink - Glapp till främre insprutningsventil
18 blink - Glapp till kampulsegeneratorn
19 blink - Glapp till tändningspulsegeneratorn
21 blink - Felaktig O2 sensor (Lambda sond)
23 blink - Felaktigt värmeelement i O2 sensors
33 blink - Felaktigt EE-Prom i styrdatorn (elektriskt raderbart minne)
Lycka till!
VÄSTERLANDA
"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
- sorpa
- Adept
- Inlägg: 109
- Blev medlem: 10 dec 2009, 16:58
- VTX-modell: vtx 1800 -06
- Ort: sandviken
Re: hmmmm...
tack grabbar för alla tipps,jag gjorde som ni föreslog här och skruvade loss stifften och gjorde rent dom ordentligt,skruvade dit dom och den slog igång direkt fan så skönt...Nu är det bara baklyset och blinkersproblemet kvar...fick tipps om att det förmodligen var spänningsfall,skulle jorda en kabel på motorn och i lyktan..ska prova det i morn..tack för all hjälp ..see yuo..mvh sorpa
- Gusten
- Guru prospect
- Inlägg: 1105
- Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
- VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
- Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS
- MC
- Regionskontakt Södermanland
- Inlägg: 1013
- Blev medlem: 01 nov 2005, 13:16
- VTX-modell: Laserblå 1800C-02
- Ort: ESKILSTUNA
Re: hmmmm...
Tja! jag snurra igång min 1800-02 i dag med original batteri.....Startade direkt, så klart
Honda VTX 1800C-02
Victory Hammer S-07
Keep The Streets Empty For Me!
Victory Hammer S-07
Keep The Streets Empty For Me!