Däck igen...

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Användarens profilbild
Cadde
President
Inlägg: 652
Blev medlem: 30 jan 2007, 17:34
VTX-modell: VTX 1800 Trike
Ort: VTX 1800 Trike Örebro

Re: Däck igen...

Inlägg av Cadde »

Hahahaha.... Snake du vet hur man får fart på sidan

Cadde
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Däck igen...

Inlägg av Nesse »

Jag tror att Snaken har varit hemma alldeles för länge med blöjbyte och barnmatsburkar och måste kasta sand på alla i sandlådan :-)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Ryssen
Regionskontakt Västernorrland
Inlägg: 586
Blev medlem: 28 aug 2005, 19:46
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Sundsvall Kör 1800 VTX Grön
Kontakt:

Re: Däck igen...

Inlägg av Ryssen »

Vad i hela HELVETE skriver du för skit jag åkte ju för fan ner till Göteborg och hem tillsammans med dej (190 mil ).
Har President ombetet stigit dej alldeles åt huvet ????
Ta och gör det du är bäst på, Byt blöja på dej & grabben din jävla lill proffesor.
Föresten ta och fixa ett telefonmöte så vi får reda ut hur mycket du har förskingrat istället för och komma med
såna här påhopp, vad skall medlemarna tro om dom får veta att det fortfarande är SWE som styr den här skutan
och du bara är SWE och min springpojke :twisted: Och en skärmjävel kan faktist ta mycket längre tid än man kan tro.
Snacka om att tala med kluven tunga ormusling......................
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: Däck igen...

Inlägg av Gusten »

Hahahaha...det här börjar på att bli riktigt roligt :mrgreen: . Hoppas bara alla medlemmar nya som gamla förstår ironin i allt som skrivs :lol:


Gusten 8) 8) 8)
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
Sidewagon
Senior adept
Inlägg: 276
Blev medlem: 29 aug 2005, 14:00
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Uppsala, kör VTX 02 2,0 liter

R: Däck igen...

Inlägg av Sidewagon »

Ryssen skrev:Vad i hela HELVETE skriver du för skit jag åkte ju för fan ner till Göteborg och hem tillsammans med dej (190 mil ).
Har President ämbetet stigit dem alldeles åt huvudet ????
Ta och gör det du är bäst på, Byt blöja på dej & grabben din jävla lill proffesor.
Föresten ta och fixa ett telefonmöte så vi får reda ut hur mycket du har förskingrat istället för och komma med
sådana här påhopp, vad skall medlemmarna tro om dom får veta att det fortfarande är SWE som styr den här skutan
och du bara är SWE och min springpojke :twisted: Och en skärmjävel kan faktiskt ta mycket längre tid än man kan tro.
Snacka om att tala med kluven tunga ormusling......................
BRA TALAT TURKEN eller va de Ryssen nej fan de va TURKEN
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Re: Däck igen...

Inlägg av snake »

Gusten skrev:Hahahaha...det här börjar på att bli riktigt roligt :mrgreen: . Hoppas bara alla medlemmar nya som gamla förstår ironin i allt som skrivs :lol:


Gusten 8) 8) 8)

Ha, ha. När man (i huvudet) hör Ryssen inlägg på klingande norrländska så inser men det ironiska... Hoppas jag. För vem kan ta Ryssens bräkande på allvar? :wink: Annat är det med dalmål. Vi låter så kloka och världsvana...

Jo, jag får väl erkänna att vi drog 190 mil du och jag... Kanske överdrev jag något, men jag fick i alla fall igång VTX-gubbarna i forumet!
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: R: Däck igen...

Inlägg av Västerlanda »

Sidewagon skrev:
Ryssen skrev:Vad i hela HELVETE skriver du för skit jag åkte ju för fan ner till Göteborg och hem tillsammans med dej (190 mil ).
Har President ämbetet stigit dem alldeles åt huvudet ????
Ta och gör det du är bäst på, Byt blöja på dej & grabben din jävla lill proffesor.
Föresten ta och fixa ett telefonmöte så vi får reda ut hur mycket du har förskingrat istället för och komma med
sådana här påhopp, vad skall medlemmarna tro om dom får veta att det fortfarande är SWE som styr den här skutan
och du bara är SWE och min springpojke :twisted: Och en skärmjävel kan faktiskt ta mycket längre tid än man kan tro.
Snacka om att tala med kluven tunga ormusling......................
BRA TALAT TURKEN eller va de Ryssen nej fan de va TURKEN
Han är väl den ende RYSSEN som vågar bo kvar i Sundsvall sedan ryssarna brände staden 1721. :lol: :lol:
Men han gör tappra försök att byta medborgarskap till TURK, han är väl snart skriven i Alanya :?: :?:
Eller är det kanske av skattetekniska skäl....... :roll: :roll:
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Sidewagon
Senior adept
Inlägg: 276
Blev medlem: 29 aug 2005, 14:00
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Uppsala, kör VTX 02 2,0 liter

R: Däck igen...

Inlägg av Sidewagon »

Sidewagon skrev:
Ryssen skrev:
Vad i hela HELVETE skriver du för skit jag åkte ju för fan ner till Göteborg och hem tillsammans med dej (190 mil ).
Har President ämbetet stigit dem alldeles åt huvudet ????
Ta och gör det du är bäst på, Byt blöja på dej & grabben din jävla lill proffesor.
Föresten ta och fixa ett telefonmöte så vi får reda ut hur mycket du har förskingrat istället för och komma med
sådana här påhopp, vad skall medlemmarna tro om dom får veta att det fortfarande är SWE som styr den här skutan
och du bara är SWE och min springpojke Och en skärmjävel kan faktiskt ta mycket längre tid än man kan tro.
Snacka om att tala med kluven tunga ormusling......................


BRA TALAT TURKEN eller va de Ryssen nej fan de va TURKEN


Han är väl den ende RYSSEN som vågar bo kvar i Sundsvall sedan ryssarna brände staden 1721.
Men han gör tappra försök att byta medborgarskap till TURK, han är väl snart skriven i Alanya
Eller är det kanske av skattetekniska skäl.......
Han är i exil
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: R: Däck igen...

Inlägg av alba »

Sidewagon skrev:Sidewagon skrev:
Ryssen skrev:
Vad i hela HELVETE skriver du för skit jag åkte ju för fan ner till Göteborg och hem tillsammans med dej (190 mil ).
Har President ämbetet stigit dem alldeles åt huvudet ????
Ta och gör det du är bäst på, Byt blöja på dej & grabben din jävla lill proffesor.
Föresten ta och fixa ett telefonmöte så vi får reda ut hur mycket du har förskingrat istället för och komma med
sådana här påhopp, vad skall medlemmarna tro om dom får veta att det fortfarande är SWE som styr den här skutan
och du bara är SWE och min springpojke Och en skärmjävel kan faktiskt ta mycket längre tid än man kan tro.
Snacka om att tala med kluven tunga ormusling......................


BRA TALAT TURKEN eller va de Ryssen nej fan de va TURKEN


Han är väl den ende RYSSEN som vågar bo kvar i Sundsvall sedan ryssarna brände staden 1721.
Men han gör tappra försök att byta medborgarskap till TURK, han är väl snart skriven i Alanya
Eller är det kanske av skattetekniska skäl.......
Han är i exil
Äntligen en till president som törs kliva fram och visa att adhd har ett ansikte
Det uppenbarar sej kanska naturligt för mej nu, namnet alltså idi adminn (är ni släkt?)

Nu vet vi alla vad vi har och rätta oss efter, åka hoj är ett fördömt stök bara
Och alla dessa träffar , SUCK, bira så det rinner ut öronen, ont i huvvet, baksmälla, böteslappar, mm
Skönt att slippa sådana gräsliga saker :wink: :mrgreen:

HHmmm är du ordförande här åxå ?
http://saabklubben.se/ Hur kvalifiserar man se :lol:
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Däck igen...

Inlägg av Martin »

Bra, Snaken , du fick ju lite fart på denna tråden, annars är det väldigt lite trafik, de flesta kanske ser efter sin odlingar, häck-klippning, odyl.
Orre, du var tjusig i din mysse, ursäkta kommentaren, den kom från hjärtat, och Snake, det var inte helt fel vad du menade, och inte ni andra heller.
Skicka in bilden på Bobbys kompis, för det klarar inte jag.
Kul att höras,Martin.
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Däck igen...

Inlägg av Orre »

Ursäkta om jag spårar tilbaka på däck igen... :roll: :lol:

Har äntligen fått sulat om! Måtte det när jag upptäckte en spik i mitt blanka fina slicks 5-6 mil hemifrån... :shock:
La om i går, och i dag vaknar jag till 3-4 minusgrader!! :evil: :evil:
Handlade lokalt. Räkningen kommer när den kommer... :?

Så här ser då "Avon Cobra" ut. 200mm. bak. Ormskinnsmønster på sidorna! -Och så måtte jag kladda på lite däckfärg! :wink: Blev väl ganska schyst! 8)

BildBildBild
Bild

Återstår att se hur bra dom greppar.. Känns någorlunda mjuka ut at ta på!

Bakdäcket var INTE nåt fint tatt ur gjut-formen! Inte "hår" men långa "skarvar"! Både på tvärs över slitytan och längs ytterkanten!
Var så mycket att jag tyckte jag måtte gå på det med matt-kniven... :twisted:
Men det var väl antagligen ett udda ex.?

Simma lugnt!
Orre
Bild
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Däck igen...

Inlägg av Nesse »

orre skrev:...Bakdäcket var INTE nåt fint tatt ur gjut-formen! Inte "hår" men långa "skarvar"! Både på tvärs över slitytan och längs ytterkanten!
Var så mycket att jag tyckte jag måtte gå på det med matt-kniven... :twisted:
Men det var väl antagligen ett udda ex.?
"Hår eller skarvar"??!! Min käre vän, det är enklare än så: det är ömsat ormskinn...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Däck igen...

Inlägg av Martin »

Vita "däcksidor", mycket tjusigt blev det,Orre.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Däck igen...

Inlägg av Nesse »

Tja nån måste gå i bräschen och testa nya däck. Jag har precis beställt Bridgestone däck till hojjen. Förhoppningsvis ska det vara bra fäste även på våt vägbana med dessa. De jag köpte var: Bridgestone G 702 170/80 B15 TL 77H M/C och Bridgestone L 309 140/80 -17 TT 69H. Vi får väl se nästa säsong ifall det var ett bra val...

BTW, var sugen på att testa AVON däck, men de har dåliga recensioner i de fall jag hittat, dock var det uteslutande sportdäck jag hittat recensioner på. Någon som har någon typ av erfarenhet av detta märke?
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Däck igen...

Inlägg av Västerlanda »

Trodde AVON var ett parfymmärke...... :roll: Numera utdött :?: :?: :lol: :lol:
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Skriv svar