Insatser V&H big shot

Ett forum för allt möjligt tekniksnack kring VTX 1300 och VTX 1800.

Moderator: Toolbox

Skriv svar
Användarens profilbild
Totte
Regionskontakt Dalarna
Inlägg: 373
Blev medlem: 16 nov 2007, 07:38
VTX-modell: VTX 1800, 2006 mattsvart. Honda VFR1200f, 2010 Röd
Ort: Ludvika, Dalarna

Insatser V&H big shot

Inlägg av Totte »

Hoj

Finns det någon som åker med eller har ett par insatser liggande till big shot. Nu har hon som åker med ibland tröttnat på mina raka rör.
Skulle var tacksam att få måtten på en sådan, så jag kan göra ett par.
Eller om det finns ett par till salu till ett bra pris, det går ju det oxå.
Tacksam för hjälp med detta.

/ Totte
shysing

Inlägg av shysing »

finns på motospeed för 890 spänn, måste väl vara billigare räknat i tid än att fippla ihop nått själv? jag har ett par så du kan gärna få måtten iofs men jag vet inte riktigt hur jag skall mäta, det är typ två rör ett i det andra och bla bla bla, ett foto och lite mått kanske? :?
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Insatser V&H big shot

Inlägg av Toolbox »

Totte skrev:Hoj

Finns det någon som åker med eller har ett par insatser liggande till big shot. Nu har hon som åker med ibland tröttnat på mina raka rör.
Skulle var tacksam att få måtten på en sådan, så jag kan göra ett par.
Eller om det finns ett par till salu till ett bra pris, det går ju det oxå.
Tacksam för hjälp med detta.

/ Totte
kolla länken fungerar bra

/Toolbox 8) :roll:

http://www.ammot.se/proppar.htm
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Insatser V&H big shot

Inlägg av Orre »

Toolbox skrev:kolla länken fungerar bra
/Toolbox 8) :roll:
http://www.ammot.se/proppar.htm
:lol: Helt enig! Tar bara sekunder att installera! :lol:
Bild
Användarens profilbild
Totte
Regionskontakt Dalarna
Inlägg: 373
Blev medlem: 16 nov 2007, 07:38
VTX-modell: VTX 1800, 2006 mattsvart. Honda VFR1200f, 2010 Röd
Ort: Ludvika, Dalarna

Inlägg av Totte »

Vilka underbara förslag.
shysing verkar vara en som förstår hur det går till.
Man får måtten av nån bussig kille sen lämnar man över en ritning till en maskinoperatör. Ett par dagar senare så hämtar man grejerna, klart.

Hur svårt kan de va.... :) :)

/Totte
Xet

Inlägg av Xet »

Ja insatserna på Motospeed (artnr. 21869) verkar ju vettiga. Men finns det någon som vet om de dämpar ljudnivån så pass att man klarar besiktningen?
Ska besiktiga nästa år så behöver också skaffa insatser. Så fort cykeln gått igenom ska dom bort.

Det ska höras när en 1800:a kommer!
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av alba »

Xet skrev:Ja insatserna på Motospeed (artnr. 21869) verkar ju vettiga. Men finns det någon som vet om de dämpar ljudnivån så pass att man klarar besiktningen?
Ska besiktiga nästa år så behöver också skaffa insatser. Så fort cykeln gått igenom ska dom bort.

Det ska höras när en 1800:a kommer!
du klarar inte att besiktiga med dom
shysing

Inlägg av shysing »

Jag kan återkomma den 27/5 om det funkar att besiktiga med dom (ja att besiktiga med dom funkar ju men om den går igenom är en annan sak, så slapp någon vitsa om det :wink: ) . Jag kommer förmodligen ryka på dåliga däck ändå så jag testar. Tror det är mycket upp till om man får en go entusiastisk besiktningsman eller en paragrafryttare..
shysing

Inlägg av shysing »

Läste precis på Vance & Hines sida:

Vance & Hines also offers Quiet baffles for
this system, part number 21869. This will
lower the sound level 2-3db on average.

Så det verkar ju fullständigt meningslöst att skitna ner sig för att montera dom och att kalla dom för "quiet" är ju för fan rena lögnen!!! :evil:
shysing

Inlägg av shysing »

Jag kan med glädje meddela att det funkade med Quiet Baffles fyllda med tre stålbollar i varje.
Hade två herrar som rynkade lite på näsan och tyckte att den lät jävligt mycket framförallt när han släppte gasen efter att ha varvat upp den, det tyckte jag med men tror det var hyperchargen som suckade då.

Hursomhelst, dom tvekade jävligt länge på om dom skulle mäta ljudet men han som hade kört den tyckte att det inte lät så mycket när man körde så till slut sket dom i det .

Sensmoral, det funkar med trötta besiktningsmän men tyvärr vet jag inte hur många db den presterade..

Fick dock en reprimand på bakdäcket men slipper iallafall åka tillbaka och visa upp det. :D
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Insatser V&H

Inlägg av Västerlanda »

Helt rätt, beror på vilken bes.man som besiktar. Har ett par insatser till V&H Big Shot att låna ut till ER i Väst. Bara att komma o hämta. 8) MÅSTE man låta ngn trött Bes.man provköra eller kan man neka :?: :?: Vore värt o prova. :twisted:
Skriv svar