Jag måste väl...

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Skriv svar
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Jag måste väl...

Inlägg av Dosan »

Hej och god fortsättning på er gubbar å kärringar!
Sitter här och våndas..... känner att jag har något jag borde berätta, men vet inte om jag törs...
Ungefär som den gången när jag tänkte skrämma jobbarkompisarna vid fönstret i fikakojan, skulle slänga en sten i plåtväggen bredvid fönstret.....
missade väggen..........rätt genom rutan, behöver väl inte tilläggas att dom blev skrämda. :))
Det är alltså den känslan, när jag stod där framför chefen och han frågade hur det hela hade gått till som känns nu...... :sorry:

Det är likadant varje höst, Gotland Grand National, Ränneslättsloppet, Novemberkåsan, mm. och på vintern, massor av roliga endurotävlingar.....
JAG VILL OCKSÅ VARA MED! det är ju så förbaskat kul! trodde det skulle gå över nån gång.... men icke!
Såå.....därför har jag bestämt mej för att sälja VTX:en..... om någon vill köpa den förstås.
Hursom, finns den kvar så kör jag och blir den såld så tar jag min Crescent från 40 talet och trampar till Högbo i Juni.
Alltså ses vi snart, alla goa gubbar å kärringar!
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Jag måste väl...

Inlägg av Nesse »

... det är ta me faan nåt fel på dig dosan... du ska inte lukta för länge på lösningsmedel har jag sagt!

Men det känns tråkigt om du skulle få hojjen såld, så vi får väl se till att skrämma bort alla spekulanter då... :devil:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
moberg
Oinvigd mästare
Inlägg: 411
Blev medlem: 28 sep 2005, 16:30
VTX-modell: Vtx 1800c Steelgrey
Ort: Vårgårda

Re: Jag måste väl...

Inlägg av moberg »

:thinking:
Gotland Grand National, Ränneslättsloppet, Novemberkåsan, mm.????
Funkar inte din Crescent från 40 talet till detta så du kan ha det bästa kvar?? :crazy:

en funderande :drinks:
Jag har förstått att gräset är alltid grönare där jag vattnar det.
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Jag måste väl...

Inlägg av Martin »

DOSAN, världen är i ständig förändelse, men ej i vår vänliga VTX-krets. Det är svårt när någon tar ett beslut att avsluta sitt ägande och ej deltaga i vår gemenskap längre. Men är det ditt beslut så måste det respekteras, fast det gör ont. Hoppas du kommer på din "Crescent" iafall. Ingen god marknad NU för att sälja en trött 1800.

Kram /Martin
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Jag måste väl...

Inlägg av Orre »

Fan Magnus. Självklart måste du göra det ditt hjärta säger! Inte ska VTX-klubben ge dig våndor nej! :stop:

Jag har själv i många år nu använt cross/enduro-hojar som "avlastning" för hyperaktiva gas-tendenser, (senast i dag) och propsar hårt på både ungdomar och vuxna att komma sig på banan för att "köra av sig" under kontrollerade former i stället för på vägen!!! :good:
Måste säga jag är döds-imponerad av enduro-körningen! Så jag hoppas verkligen du tar tag i det igen! Hade varit RIKTIGT ROLIGT att få se dig i spåret! Skicka mig en påminnelse bara, så ska jag komma och heja på om det inte är för långt undan! ;)
Eller varför inte ta med skogs-hojarna och träna lite tillsammans! :)
Och nog begriper väl alla att det inte är gratis att hålla på med!... Man måste ju faktiskt prioritera ibland... tyvärr?...

Och du. VTX Riders Sweden har i alla år reklamerat för att: "Ta med en kompis och kom på träff!!"
Så det är inget tvivel om saken. Du är kompisen Dosan!! Med eller utan VTX eller Crescent, så är det så klart bara att komma!
Du får väl åka bakpå med Erza då, så kan du va stödmedlem!... :D

Seize the day!
Vi ses och hörs garanterat!

Ps.
Se nu oavsett till att INTE bli helt borta från forumet och gallerian här! Vi behöver folk av din kaliber! :hugging:

/Orre
Bild
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Jag måste väl...

Inlägg av Västerlanda »

Hej Magnus
:o :o :o

Det är med STOR smärta o djup förståelse Jag läser detta. Du vet vad som är bäst för Dig, oavsett anledning.
Jag - Vi tycker dock att det är ett tråkigt besked. Hoppas att Du kommer till Högbo oavsett modell på fordonet.

Min reptilhjärna hoppas ändå att Du inte får sålt VTX:en ;) ;)

Det sägs att man ska lyssna till sitt HJÄRTA, Fan tro´t :thinking: :thinking:
http://www.youtube.com/watch?v=ktRsl2hAPhY

Många :hugging: :hugging:

Michael o Airi
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Jag måste väl...

Inlägg av 88:an »

Dosan :good:

Får hålla med tidigare talare + En gång vtx alltid vtx :yes:

Hoppas vi ses i Högbo :thinking:

Tror att du blir en återfallsknutte snart ;)

Vi får acceptera ditt beslut, men om du tar dej i kragen igen

så e du välkommen tillbaka :yes:

vtx eller moppa till Högbo, spela roll bara de e Dosan som besitter 2 hjulingen :thinking:

Så tycker 88:an...///
Användarens profilbild
Leffe
Regionskontakt Uppsala
Inlägg: 559
Blev medlem: 11 sep 2007, 19:12
VTX-modell: VTX 1800 2005 Blå
Ort: Rasbo Blå VTX 1800-05

Re: Jag måste väl...

Inlägg av Leffe »

TJENA Dosan :good:
Jag såg blocket anonsen i dag och tängte vad fan :devil:
Och går man in forumet ser att det var sant :o
Jag instämmer med övriga kamrater i denna tråd
Du är en trevlig ock kul kamrat en riktig färgklick det insåg jag i Sala den första gång vi sågs :drinks:
Det är inge FRÄNT att bli utan sådan VTX Kompis
MVH LEFFE 8)
PS man kan ha två motorcycklar :thinking:
STOR STARK BLÅ 1800-05
Användarens profilbild
Erza
Wannabe
Inlägg: 51
Blev medlem: 23 maj 2010, 12:29
VTX-modell: VTX 1800 2005
Ort: Sandviken

Re: Jag måste väl...

Inlägg av Erza »

Det e för helvete bara att inse Dosan, att du inte kommer åka nått jävla enduro lopp. Det blir en sväng sen kommer du på hur jävla tråkigt det är att tvätta en lerig jävla hoj som skall fraktas hit o dit. Hur jävla kallt det är när du e dyng sur och trött och har vurpat för sjuttioelfte gången eftersom du inte har nån kondis ;) Och du kommer ju inte träna, så du kommer ju inte få nån heller. O hur jävla roligt är det att bli sist i ett lopp då???? Till o med slagen av Jocke!!
Och du!!!!!!!!!!!!!!!! Jag bor för faaaaaaaaaaan 1minut från dig. Så det är ju inte jobbigare att åka förbi här när du vill åka, o jag loooovar att vi kan åka nån annanstans än till strandbaden och torsång=)
Så sluta upp med dom här jävla dumheterna på studs!!!!!!!!!!!!!!!! o ta bort annonsen.

O DET HÄR SÄGER JAG MED SKAAAAAAAAAAAAAAAARP TON!!!!!!!!!!!!!!!!
Shut Up and Jump!!
Användarens profilbild
Cadde
President
Inlägg: 652
Blev medlem: 30 jan 2007, 17:34
VTX-modell: VTX 1800 Trike
Ort: VTX 1800 Trike Örebro

Re: Jag måste väl...

Inlägg av Cadde »

Erza skrev:Det e för helvete bara att inse Dosan, att du inte kommer åka nått jävla enduro lopp. Det blir en sväng sen kommer du på hur jävla tråkigt det är att tvätta en lerig jävla hoj som skall fraktas hit o dit. Hur jävla kallt det är när du e dyng sur och trött och har vurpat för sjuttioelfte gången eftersom du inte har nån kondis ;) Och du kommer ju inte träna, så du kommer ju inte få nån heller. O hur jävla roligt är det att bli sist i ett lopp då???? Till o med slagen av Jocke!!
Och du!!!!!!!!!!!!!!!! Jag bor för faaaaaaaaaaan 1minut från dig. Så det är ju inte jobbigare att åka förbi här när du vill åka, o jag loooovar att vi kan åka nån annanstans än till strandbaden och torsång=)
Så sluta upp med dom här jävla dumheterna på studs!!!!!!!!!!!!!!!! o ta bort annonsen.

O DET HÄR SÄGER JAG MED SKAAAAAAAAAAAAAAAARP TON!!!!!!!!!!!!!!!!


Lyssna nu på Erza ... :good:
Användarens profilbild
Kulan
Mästare
Inlägg: 596
Blev medlem: 19 apr 2007, 09:19
VTX-modell: VTX 1800C, 2007 (svart)
Ort: Sundsvall

Re: Jag måste väl...

Inlägg av Kulan »

Hej Dosan.
Tycker att det finns inget mer att tilllägga (Erza), klart som fan att du skall vara kvar i klubben :stop: . Vi är ju inte så många i Sandviken, tänk på det. :yes:
Du kommer att lämna ett stort tomrum efter dig :sorry: .
Hoppas att du kan tänka om. :thinking:

Från Marita och Kulan
Användarens profilbild
Toolbox
VTX-Shopen
Inlägg: 637
Blev medlem: 20 dec 2005, 12:31
VTX-modell: vtx 1800 2002
Ort: VTX 1800c -02 Dyltabruk Örebro
Kontakt:

Re: Jag måste väl...

Inlägg av Toolbox »

det är lugnt grabbar och tjejer

Kråm boy köpte en 1800 c -07a för 65000:- så Dosan får vänta tills hans moppe går som veteran om han ska ha 85000:- för den :fierce:

Nej förlåt Dosan hoppas du får sålt cykeln NOT

Klart att Dosan ska vara kvar i Klubben :good:
Skriv svar