Sista rundan

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Boatman
Regionskontakt Skåne
Inlägg: 185
Blev medlem: 15 maj 2010, 10:08
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Åkarp

Sista rundan

Inlägg av Boatman »

Då är sista rundan för säsongen över för min del.
Hämtade hojen igår efter 1200mila service. Passade även på att byta broms och kylarvätska (som enligt serviceschemat skall bytas vart annat år). Blev även däckbyte till Metzeler ME 880 Marathon både fram och bak. Kostnad för hela kalaset: 7995kr.
Originaldäcken klarade 1034 mil, får se hur många mil man får ut av de nya däcken. Det märktes dock stor skillnad på väghållningen med de nya däcken. Hojen blev mycket stabilare nu kändes det som.
Nu har jag ställt in hojen för vinterförvaring, upphissade på mc-lyften, laddaren inkopplad och värmen på. Har även besiktigat hojen i september månad, så slipper man fixa med det till våren också.
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Sista rundan

Inlägg av Orre »

Hörs ut som om du är gott förberedd till nästa säsong då Boatman! :good:
Men va fan, bor inte du i Skåne då? T.o.m. 88'an i Åsa kör ju på julafton!?... :taunt:
(Ja och så Gusten uppe Dalarna då, men han fuskar och kör i ett garage...)

Vi har just varit ute en sväng och haft med oss grill-korv här då. :grin:
Skönt är det! Men jag måste nog stå fast vid att under 10 grader så är det begränsat hur många timmar man vill va ute och köra på vägarna!... Då blir det lite mer aktivt ban-åka i stället! :)
Här har det varit ca.12 grader och sol i dag då!... :)

Nej inte har jag tänkt att palla upp och konservera någon hoj vartfall! Finns det någon bättre medicin mot mörka kalla vinterkvällar än att sitta i garaget och ta en skål med en mullrande 1,8 liters VTX!!?? :boogie:

Tappa inte sugen! (Världen är full av tappade sugar!...) 8)

/Orre
Bild
Skriv svar