Nu blir det andra bullar

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Nesse »

nailil skrev:Det sämsta med hela den här historien är att JAG inte heller får vara med mer och träffa ALLA ER GOA MÄNNISKOR!!!!
Ska jag bli tvungen att köpa en VTX själv nu? :cry1:
Gubbens är ju till salu, å han kan ju vara "häng å rund" till klubben isåfall :rolleyes:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Bobby »

Schassen: Tråkigt att höra! Du har hållit engagemanget uppe hela din tid i klubben och fler som du behövs. Jag antar att du nu kommer att ta din nya victory och slänga på aphäng, bildäck och en postväska!

Jag såg victory klubben på HC förra året. De var sponsrade och hade värsta trailerbilen a la USA modell. Sidewagon är medlem och har några Victory. Ni lär nog ses då. Han är en toppen kille!

Håll kontakten och våldsgästa Gävle om du vill. Vi hade ju en Ducati på träffen förra året!! :drinks:
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Schassen

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Schassen »

Bobby skrev:Schassen: Tråkigt att höra! Du har hållit engagemanget uppe hela din tid i klubben och fler som du behövs. Jag antar att du nu kommer att ta din nya victory och slänga på aphäng, bildäck och en postväska!

Jag såg victory klubben på HC förra året. De var sponsrade och hade värsta trailerbilen a la USA modell. Sidewagon är medlem och har några Victory. Ni lär nog ses då. Han är en toppen kille!

Håll kontakten och våldsgästa Gävle om du vill. Vi hade ju en Ducati på träffen förra året!! :drinks:
Det är klart jag håller kontakten med dig Bobby, vill inte ha det på något annat vis.
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Peo »

Trist att lämnar oss, men du går ju till en fin HOJ... 8)
Kvinnan i ditt liv kanske tar över din 1300hundra så kan ni vara kvar i klubben... :drinks:
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Västerlanda »

Gratulerar till köpet av en nästan ny maskin, även om det inte är rätt märke :) :)

Vi kommer säkert att ses senare här i Väst på ngn mini träff :smile2:

Hoppas det inte blir dåligt väder o kallt på din > 70 mila resa. :thinking: :thinking:

Airi o Michael
Senast redigerad av Västerlanda den 03 okt 2011, 17:18, redigerad totalt 1 gånger.
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Schassen

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Schassen »

Tack alla, det värmer gott att veta att jag har vänner här.
Hsun
Mästare
Inlägg: 610
Blev medlem: 26 dec 2005, 19:38
VTX-modell: VTX 1800,2005
Ort: Kallön-Njurunda, VTX 1800

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Hsun »

Ja det var synd.
tyvärr så är jag bortrest resten av veckan så jag kan inte vinka av dej heller när du åker iväg med nya hojen.
Du får en reäl första tur, ta det lungt det börjar att krypa ned åt 0 grader nu på mornarna.
Kan vara förrädiskt i skuggia partier.
lycka till 8) 8) 8)
Hsun-1800 röd så klart.
Schassen

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Schassen »

Så nu är jag hemkommen, kommer att lägga in en bild på den i medlemsbilder så ni kan se hur den ser ut. Dosan o Maria har sett den på riktigt, och de tyckte den är snygg. Den kom med automatisk avstängning för blinkers :good: så nu slipper jag komma ihåg att stänga av dem :yahoo: . Den kom också med en riktig cruise-control 8) , bara att sätta hastigheten och sedan vila höger arm, Mattin den saktar inte ner upp för backarna utan håller rätt hastighet hela tiden. Sträckan Alingsås - Örebro var jag tvungen att tanka VTX:en en gång innan jag kom till Örebro. Jag tankade Victoryn i Örebro och sedan i Alingsås, det krävdes bara 13 liter, alltså en halv tank ca 0,5 l/mil. Tanken håller 24 liter vilket innebär jag kan köra ca 48 mil/tank (mer än dubbelt så långt som jag kunde med min VTX).

Så mina vänner, skål :drinks: på er, vi ses på vägarna. Ha det!

//Schassen
Sidewagon
Senior adept
Inlägg: 276
Blev medlem: 29 aug 2005, 14:00
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Uppsala, kör VTX 02 2,0 liter

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Sidewagon »

Grattis :clap: :clap: du har valt en mycke bra hoj :yahoo: nu är det bara att gå med i victory club sweden är mest grötiga skåningar :thinking: vi ses
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av 88:an »

Drack din 1300 en (1) liter / mil då förstår jag

att du bytte hoj :clap:

mvh 88:an som kör 0.55- 0.6 :perfect:
Schassen

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Schassen »

88:an skrev:Drack din 1300 en (1) liter / mil då förstår jag

att du bytte hoj :clap:

mvh 88:an som kör 0.55- 0.6 :perfect:
Nej, men jag tror att VTX 1300 har en tank som rymmer 18 liter inkl. reservtank (rätta mig om jag har fel) och vid 20 mil brukar vi tanka fast det finns säkert soppa för 8 - 10 mil till vid det laget. Jag uppskattar (efter beräkningar) att en realistisk bränsleförbrukning på min såväl som de flesta VTX.er (1300) ligger på omkring 0,6 - 0,7 l/mil (utan cruise-control).
Användarens profilbild
XY
Guru prospect
Inlägg: 1145
Blev medlem: 08 maj 2006, 12:49
VTX-modell: Tidigare VTX 1800C, 2006
Ort: Älvsjö

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av XY »

Schassen skrev:
88:an skrev:Drack din 1300 en (1) liter / mil då förstår jag

att du bytte hoj :clap:

mvh 88:an som kör 0.55- 0.6 :perfect:
Nej, men jag tror att VTX 1300 har en tank som rymmer 18 liter inkl. reservtank (rätta mig om jag har fel) och vid 20 mil brukar vi tanka fast det finns säkert soppa för 8 - 10 mil till vid det laget. Jag uppskattar (efter beräkningar) att en realistisk bränsleförbrukning på min såväl som de flesta VTX.er (1300) ligger på omkring 0,6 - 0,7 l/mil (utan cruise-control).
Skärpning NU!

Cruise-control hör hemma i husbilar, inte på riktiga MC!

Bränsleförbrukning diskuterar man hos Motormännen eller KAK, inte på VTX Riders forum! Där diskuterar man HÄSTKRAFTER eller möjligen kW...

:stop: /XY
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Raffe Gbg »

Det stämmer att den totala tankrymden på en VTX 1300 är 18 liter inklusive reserven. Och min VTX drar nästan prick 0,6 liter per mil, lite beroende på hur man har kört. Kan variera lite både neråt och uppåt. Personligen föredrar jag att tanka senast vid 20 mil, jag vill helst slippa vrida på reserven. :smile2:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Schassen »

XY skrev:
Schassen skrev:
88:an skrev:Drack din 1300 en (1) liter / mil då förstår jag

att du bytte hoj :clap:

mvh 88:an som kör 0.55- 0.6 :perfect:
Nej, men jag tror att VTX 1300 har en tank som rymmer 18 liter inkl. reservtank (rätta mig om jag har fel) och vid 20 mil brukar vi tanka fast det finns säkert soppa för 8 - 10 mil till vid det laget. Jag uppskattar (efter beräkningar) att en realistisk bränsleförbrukning på min såväl som de flesta VTX.er (1300) ligger på omkring 0,6 - 0,7 l/mil (utan cruise-control).
Skärpning NU!

Cruise-control hör hemma i husbilar, inte på riktiga MC!

Bränsleförbrukning diskuterar man hos Motormännen eller KAK, inte på VTX Riders forum! Där diskuterar man HÄSTKRAFTER eller möjligen kW...

:stop: /XY
Jo, ... men, ... XY, .... det är såååååååååååååå himla bekvämt :good: att ha inte minst när man sitter på motorvägen. Sitter man på mindre krokiga vägar som jag gjorde idag så är det bättre att köra utan dvs. köra manuellt. Fråga Mattin, han har ju en farthållare på sin 1800, fast den saktar ner upp för långa backar - inte så bra. En riktig cruise-control håller hastigheten. :peace:
Schassen

Re: Nu blir det andra bullar

Inlägg av Schassen »

Nesse skrev::stop: Risken är att föreningen skulle driva fel saker om man inte var ägare av en VTX. Ett VTX-forum för mc ägare, vilka tips på prylar gäller min mc om jag har en Victory, eller en Yamaha, eller en kawa osv... Som sagt vi är och finns till för ägare av VTX. Victoryn har visst variatordrift som en snöskoter...? :rolleyes:
:wave: Fast egentligen tycker jag så här,

Min nya MC har ju en V-Twin motor och den är Extrem ;), och det är ju just V-Twin Extrem som VTX är en förkortning av :yes: och därför borde min nya hoj egentligen tillåtas tycker jag :peace: (Peace heter den här symbolen men hade ni frågat Tricky Dick alias Richard M. Nixon så hade han sagt det betyder något annat, vet ni vad?)
Senast redigerad av Schassen den 06 okt 2011, 19:19, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar