Nästa hoj (kanske) ????

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Skriv svar
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Nästa hoj (kanske) ????

Inlägg av Nesse »

Men du... lev idag med din VTX, om den ger upp eller ni blir osams... då kan du börja tänka på ditt nya liv ;-)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Nästa hoj (kanske) ????

Inlägg av Martin »

Mitt nya liv började idag med att starta upp den röda för en tur tiil besiktningen och glömde förstås att byta reg.skylt. Aja baja sa han men jag lovade att byta den så det gick skapligt iaf. Åkte sen en mindre tur för "känna påt", så jag får väl se hur det känns i "räva" ikväll. Kul va det iaf, gav mersmak, kanske det blir en kvälls-runda också.

/Martin
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Nästa hoj (kanske) ????

Inlägg av Orre »

:D Grattis Martin!! :D
Bild
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Nästa hoj (kanske) ????

Inlägg av Nesse »

Ääääääntligen kömpis :-D
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Sudden
Oinvigd mästare
Inlägg: 355
Blev medlem: 30 apr 2007, 09:03
VTX-modell: VTX 1800, 2005
Ort: Örebro, VTX1800C Grön

Re: Nästa hoj (kanske) ????

Inlägg av Sudden »

Härligt Martin. Kan föreställa mig känslan att få göra detta efter så lång tid.
Sudden
Användarens profilbild
Västerlanda
Guru prospect
Inlägg: 1195
Blev medlem: 23 maj 2008, 20:53
VTX-modell: VTX 1800C -06
Ort: VÄSTERLANDA

Re: Nästa hoj (kanske) ????

Inlägg av Västerlanda »

Härligt att höra att Du är i sadel igen :D :D :D

Michael o Airi
VÄSTERLANDA

"LIVE NICE AND HAVE FUN"
VTX 1800C -06 Svart
VT 750C2 -02 Svart o Cream
Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 866
Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
VTX-modell: VTX1800F,2006
Ort: Göteborg

Re: Nästa hoj (kanske) ????

Inlägg av mattin »

Härligt Martin, men ta det lungt, broder,

/Mattin
VTX1800F
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: Nästa hoj (kanske) ????

Inlägg av Gusten »

Ooooooootroligt bra som vi säger i Dalarna :mrgreen: ......skönt att höra att du är på G igen.

//Gusten 8) 8) 8)
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
Användarens profilbild
moberg
Oinvigd mästare
Inlägg: 411
Blev medlem: 28 sep 2005, 16:30
VTX-modell: Vtx 1800c Steelgrey
Ort: Vårgårda

Re: Nästa hoj (kanske) ????

Inlägg av moberg »

Gött Silverräva :mrgreen:
då kan vi ut å rulla igen.

// Brossan.. 8)
Jag har förstått att gräset är alltid grönare där jag vattnar det.
Schassen

Re: Nästa hoj (kanske) ????

Inlägg av Schassen »

Moberg, nu när vi vet att du lever eftersom du är här ute och skriver, det finns en sängplats ledig i den ena stugan 27 - 28 augusti, det är la klart att du hänger på....

Martin, .... å ä de så att Moberg inte hänger på så hänger väl du på oavsett vad Moberg beslutar? Man får la bunkra upp :) Eller hur? Kom i bil eller på hoj, vad du känner för. Grattis till årets premiärtur, ta de lugnt bara - Don't over-do it!!!!!!!!!!!!!!

Nesse, de e som ja sagt förut, målet e att ha en bil å två hojar varav en VTX å en jänkare å int fan bli de nån Hopplös Dröm int, nä de bli en Seger (Victory) förståss. Tittar på Kingpin, Hammer, Cross Roads (Basic) och Vegas. 2010 Victory Kingpin liknar en VTX 1300S relativt mycket till utseende fast den har lite mer muskler 1 700 cc ca (106 cubic inches). Å mitt nya liv kanske blir MC samlare

Orre, se så många svar i en och samma tråd, tom du borde bli nöjd med det här ;)
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Nästa hoj (kanske) ????

Inlägg av Raffe Gbg »

Jag vill också gratulera goe Martin till comebacken. Måste kännas gött att kunna svinga benet över sadeln igen och vrida lite på gashandtaget. :D :D
Till Schassen: Victory Hammer är en jäkla cool hoj med sitt feta bakdäck och läckra design. Sme´n i mitt vanliga gäng har en sån och han är mer än nöjd ( den är grön Nesse ... ). Men inte skulle jag byta ut min VTX mot en Victory. Möjligen som du, ha två hojar, men Victoryn är dyyyyr, nånstans mellan en HD och en VTX ...
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Schassen

Re: Nästa hoj (kanske) ????

Inlägg av Schassen »

Raffe Gbg skrev:Jag vill också gratulera goe Martin till comebacken. Måste kännas gött att kunna svinga benet över sadeln igen och vrida lite på gashandtaget. :D :D
Till Schassen: Victory Hammer är en jäkla cool hoj med sitt feta bakdäck och läckra design. Sme´n i mitt vanliga gäng har en sån och han är mer än nöjd ( den är grön Nesse ... ). Men inte skulle jag byta ut min VTX mot en Victory. Möjligen som du, ha två hojar, men Victoryn är dyyyyr, nånstans mellan en HD och en VTX ...
De två som jag sneglar mest på är:

Bild
2009 Victory Kingpin som jag tycker har sina liknelser till min VTX 1300

och

Bild
2011 Victory Cross Roads (Basic)

Men det är som Raffe säger, de är dyra så det blir inget jag köper i år, kanske inte heller nästa år. Troligtvis köper jag den inte förrän på hösten 2013 som tidigast eftersom jag då har betalat av min VTX och haft tid att lägga undan pengar till Victoryn.

Röka gör jag heller inte som bekant för er som var med i Notodden vilket innebär att jag har en extra 14 400 kr/år som jag kan lägga undan bara på insparade pengar som annars hade gått till cigaretter. Dessutom köper jag ingen splitterny hoj, har aldrig köpt en splitter ny bil för samma orsak dvs. jag slipper köra in fordonet och ett begagnat fordon är ju lite billigare. Men jag räknar ändå med att den hojen kommer att kosta ca 120 000 - 170 000 kr.
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Nästa hoj (kanske) ????

Inlägg av Geronimo »

Förstår inte varför man håller på och skriver om en hoj av ett helt annat fabrikat i den här klubbens forum. VTX-riders är till för folk som kör VTX, ska locka till sej nya medlemmar som har eller tänker skaffa VTX. Då ska vi väl inte göra reklam för något annat.
Har förvisso själv en hoj till där hemma som inte ens är en Honda. Den håller jag dock helt utanför denna klubbs forum.

Tony
Stolt och jävligt nöjd VTX-ägare
Low, long and fat
Schassen

Re: Nästa hoj (kanske) ????

Inlägg av Schassen »

Pust! :?
Skriv svar