Första träffen med 2 medlemmar "IRL"

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Tekla
Wannabe
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2011, 11:15
VTX-modell: VTX 1300 2008
Ort: Bergshamra (Norrtälje)
Kontakt:

Första träffen med 2 medlemmar "IRL"

Inlägg av Tekla »

Tjenare.
Nu när jag änligen fått hojen och vädrergudarna tyckte synd om mig, och såg till att solen fick värma så pass att det gick fint att köra så passade jag på att möta Bobby och Klessel i Åkersberga. Tyvärr hade inte Bobby tid att åka men jag och Klessel tog en tur på ett par mil.

Glömde sätta på mig långkalsonger så blev lite kallt om benen, samt efter ett tag så var inte lederna i fingrarna som dom brukar vara, men det var det värt.

Jag är helnöjd med hojen efter mina 10 mil som det lyckades bli i helgen. Jag hade inte fotplattor på Shadowen men det sitter det på VTX:en, så trode att det skulle bli lite struligt att växla med hälen, men inte då. Så nu är det bara 86 mil kvar att köra lugnt och försiktigt innan första servicen.

Det var kul att träffas i dag och det måste vi göra om.

Ha det

Tekla
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Re: Första träffen med 2 medlemmar "IRL"

Inlägg av Klesell »

Tekla skrev:Tjenare.
Nu när jag änligen fått hojen och vädrergudarna tyckte synd om mig, och såg till att solen fick värma så pass att det gick fint att köra så passade jag på att möta Bobby och Klessel i Åkersberga. Tyvärr hade inte Bobby tid att åka men jag och Klessel tog en tur på ett par mil.
Klesell kan jag väl få heta här också :) (du är inte ensam om att stava mig fel, trust me)

Glömde sätta på mig långkalsonger så blev lite kallt om benen, samt efter ett tag så var inte lederna i fingrarna som dom brukar vara, men det var det värt.

Jag är helnöjd med hojen efter mina 10 mil som det lyckades bli i helgen. Jag hade inte fotplattor på Shadowen men det sitter det på VTX:en, så trode att det skulle bli lite struligt att växla med hälen, men inte då. Så nu är det bara 86 mil kvar att köra lugnt och försiktigt innan första servicen.

Det var kul att träffas i dag och det måste vi göra om.

Ha det

Tekla
Långkallingar är alltid skönt. Bättre lite för varm än för kall. Hatar att frysa. Tog ett långt bad när jag kom hem, det var nog bästa hittills :)

för övrigt körde jag och Bobby vidare ut till furusund, tog en kaffe och sen tillbaka till åkersberga igen. Fin väg men lite trafik var det. No big deal though. 15 mil stannade mätaren på och förbrukningen på 0,6 ganska exakt. Det får man väl vara nöjd med :)

Tack för sällskapet pojkar!

/Klesell
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Första träffen med 2 medlemmar "IRL"

Inlägg av Bobby »

Kul att träffas och köra en sväng. Som vanligt fick jag gliringar för att hojen inte var tvättad, men det ska vi fixa.

Riktigt fina vägar ut mot furusund och även kappelskär. Måste bli en repris!

Ack, jag minns när man 1300 var lika ny och blänkande, med inte en putsros i lacken.
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Första träffen med 2 medlemmar "IRL"

Inlägg av Raffe Gbg »

Grattis Tekla till din nya fina hoj. Och du måste faktiskt inte växla med hälen, det går lika bra på det gamla vanliga viset med tåvarianten. Bättre kan det knappast bli, eller hur? Det tog ett tag innan jag vande mig vid hälvarianten, numera blandar jag och ger. Ride safe!
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Tekla
Wannabe
Inlägg: 84
Blev medlem: 06 mar 2011, 11:15
VTX-modell: VTX 1300 2008
Ort: Bergshamra (Norrtälje)
Kontakt:

Re: Första träffen med 2 medlemmar "IRL"

Inlägg av Tekla »

Klesell skrev: Klesell kan jag väl få heta här också :) (du är inte ensam om att stava mig fel, trust me)
Sorry, klart du får heta det, mitt fel, har svårt med namn :oops:
Raffe Gbg skrev: Och du måste faktiskt inte växla med hälen, det går lika bra på det gamla vanliga viset med tåvarianten.
Jag provad det, men har ingen förstärkning vid tån på mina skor så fick ont i främre delen dela av foten. Sen kanske det kan vara att allt är nytt och dreven i växellådan inte är innötta. Kanske blir lite lättare efter inkörningen. Men klagar inte, tyckte det kändes ok att växla med hälen, blir en vana kan man hoppas.

Ps det var 18 grader varmt i Sthlm i eftermiddags Ds

Ha det

Tekla
Schassen

Re: Första träffen med 2 medlemmar "IRL"

Inlägg av Schassen »

Kul att det ordnade sig för dig till slut, hoppas du får lika mycket nöje av din hoj som jag har fått av min hittills. Själv har jag bara ägt en hoj i mitt liv dvs den jag nu äger. Så jag har aldrig behövt avvänja mig från att bara växla med tån, för mig var det ganska naturligt att växla upp med hälen och ner med tåändan av stöveln. Ja N får man ju ibland lägga in med tån. Ser fram emot årsträffen, skall bli kul att träffa alla som jag har såväl träffat och inte träffat än.
Skriv svar