Varför ruta?

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Varför ruta?

Inlägg av Nesse »

ok, insekter i mängder ka ju förklara ruta. Men det problemet har vi ju inte i Sverige, å kom igen nu, så jäkla mycket blåser det inte i 70-80 knyck så man måste ligga på tanken :shock: ... När jag kör på motorväg i 100-120 km/h så slänger jag oftast upp fötterna på passagerarpinnarna och ligger mot vinden, det är ju inget jobbigt alls, förutom den tvära vinkeln för knäna då... :P
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Re: Varför ruta?

Inlägg av Klesell »

Min överkropp blir som en bromsskärm när jag inte har ruta på. Det är inte bekvämt för mig, alltså har jag ruta. Många verkar tycka att jag har fel tydligen, vilket jag tycker är lite konstigt. Jag trodde jag själv fick bestämma det? :) Det tycker jag att alla andra får bestämma själva också.

Avslutar med en bild; En av oss hade ruta. Norra tyskland, vanligt normalt sensommar-knott, småflugor. (Ägaren till hjälmen till höger var iaf nöjd med att han hade visir....)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
kapten
Mästare
Inlägg: 567
Blev medlem: 01 mar 2009, 08:01
VTX-modell: VTX1300S 2007
Ort: Strängnäs

Re: Varför ruta?

Inlägg av kapten »

Åker med ruta. Helt ok för mej. Skall man bryses om vad andra tycker????????????????!!
kapten
kapten och Mimmi
----------------------------------------------
Var glad att du lever det är många som inte är födda än.......

VTX 1300 -07 SVART
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Varför ruta?

Inlägg av Raffe Gbg »

Jag köpte min VTX i Solna i juni 2009. Jag fick stanna tre gånger på hemvägen (kvällen) för att rensa visiret och strålkastaren från mygg och andra insekter. Gud vad jag saknade rutan i det läget. Jag hade en Honda Shadow i fem år innan, och den hade ruta, så jag märkte skillnaden klart och tydligt. Jag såg till att få på en ruta på VTX:en också så fort som möjligt. Men var och en gör givetvis som den känner för. :mrgreen:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Varför ruta?

Inlägg av Bobby »

Klesell skrev:Min överkropp blir som en bromsskärm när jag inte har ruta på. Det är inte bekvämt för mig, alltså har jag ruta. Många verkar tycka att jag har fel tydligen, vilket jag tycker är lite konstigt. Jag trodde jag själv fick bestämma det? :) Det tycker jag att alla andra får bestämma själva också.

Avslutar med en bild; En av oss hade ruta. Norra tyskland, vanligt normalt sensommar-knott, småflugor. (Ägaren till hjälmen till höger var iaf nöjd med att han hade visir....)

Vadå ruta? Visir är löjligt! Köp en bil om ni vill sitta skyddade! Riktiga bikers kör med öppen hjälm!! 8)

(Nu är jag sarkastisk. Även jag tycker att man får bestämma själv. Precis som man får bestämma vad man tycker är snyggt och fult).
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Varför ruta?

Inlägg av Peo »

hehe, så du e en riktig biker då bobby.......hmmm, får mig att tänka....
ska bli kul å ses snart igen.. ha det till dess.. 8)
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Varför ruta?

Inlägg av Nesse »

Klesell skrev:Min överkropp blir som en bromsskärm när jag inte har ruta på. Det är inte bekvämt för mig, alltså har jag ruta. Många verkar tycka att jag har fel tydligen, vilket jag tycker är lite konstigt. Jag trodde jag själv fick bestämma det? :) Det tycker jag att alla andra får bestämma själva också.

Avslutar med en bild; En av oss hade ruta. Norra tyskland, vanligt normalt sensommar-knott, småflugor. (Ägaren till hjälmen till höger var iaf nöjd med att han hade visir....)
Ja vill man inte ta tillvara proteintillskottet så slipper man :lol:
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Varför ruta?

Inlägg av Bobby »

Peo skrev:hehe, så du e en riktig biker då bobby.......hmmm, får mig att tänka....
ska bli kul å ses snart igen.. ha det till dess.. 8)
Jag har inte vindruta iaf :twisted:

Även jag ser fram emot träffen. Kör försiktigt!
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Schassen

Re: Varför ruta?

Inlägg av Schassen »

Bobby skrev:
Peo skrev:hehe, så du e en riktig biker då bobby.......hmmm, får mig att tänka....
ska bli kul å ses snart igen.. ha det till dess.. 8)
Jag har inte vindruta iaf :twisted:

Även jag ser fram emot träffen. Kör försiktigt!
Du skall bara veta vad du missar :lol: fast det är ju klart. Försöker se en VTX 1300 med bildäck på bakändan och ape-hängers till styre och sedan ruta på topp av det..., nä jag tror inte det passar på din hoj.
Skriv svar