Ny IT leverantör

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Skriv svar
Schassen

Ny IT leverantör

Inlägg av Schassen »

Idag eller senast imorgon (1 dec) byter jag min Internet leverantör på min stationära dator. Får väl se när jag får igång Internet på denna PC igen???

Byter från Glocalnet till Telia

Får jag inte ihop det så har jag i alla fall min laptop (Tele2) och datorn på jobbet.

Men kommer jag inte ut på ett tag så beror det på att jag sitter och svär över att jag inte får igång Telias stora och klumpiga jfr Glocalnets lilla och kompakta Internet modem - jag lever!!!!!!! 8)
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Ny IT leverantör

Inlägg av Nesse »

Lycka till...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Ny IT leverantör

Inlägg av Schassen »

Tack, just nu är jag nr 19 i turordning
Schassen

Re: Ny IT leverantör

Inlägg av Schassen »

Behöver bara gnälla lite!!!!!

Tur för mig att jag har denna laptop, utan den hade jag tydligen varit utan Internet i minst en vecka som det ser ut nu och enligt vad Telia support antyder. De säger att de kopplade upp mig igår, men jag kommer inte förbi punkt 4 på start CD:n - Skapa Internet uppkoppling/ny ip adress. Alltså inga användar uppgifter har skapats, ingen programvara har tankats ner osv.

Varje gång som man byter Internet leverantör så uppstår dessa problem, varför? Kan inte telebolagen får ordning på sina saker någon gång?

Nåja, inget Internet på den andra datorn innebär att jag håller inne betalningarna.

Min f.d. tvingades vänta i 3-4 veckor innan hon fick igång hennes Internet, hmmm det var ju Telia också och med ett likadant Thomson modem som jag har.

Tar det längre än till den 13 dec att få ordning på så reklamerar jag modemet och tjänsten från Telia eftersom de då har fått tre chanser att få igång Internet på min dator. Måste bara komma ihåg att begära servicerapporter varje gång och att dessa har exakt samma utgångsproblem. Annars får man väl kontakta det där programmet på TV, Plus heter de ja och Konsumentverket.... m.fl.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Ny IT leverantör

Inlägg av Nesse »

mm, men det är inte lika dålig service när man byter leverantör av bredband som det är hos sjukvården... så ta det lugnt så du inte blir sjuk eller skadar dig i ilskan...
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Ny IT leverantör

Inlägg av Schassen »

Det är inte så farligt som det låter tack vare att jag trots allt har denna laptop och med den fortfarande tillgång till Internet. Men det är ju klart att man vill ha det som man betalar för så man slipper bråka om innehållna betalningar och uteblivna tjänster. Men jag lovar, jag skall ta det lugnt, nu genom att kolla bub-tuben och käka lite Sia Glass med Khalúa och stekta bananhalvor.
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Ny IT leverantör

Inlägg av Nesse »

whooIiiii. jag går loss på en pizza
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Schassen

Re: Ny IT leverantör

Inlägg av Schassen »

Internet återskapat, väntar dock på nya inloggningsuppgifter för mitt e-post. Skall vara mig tillhanda inom ca en vecka. De av er som har behov av att få den nya e-post adressen kan på begäran få den via privat PM/e-post efter den installerats.
Schassen

Re: Ny IT leverantör

Inlägg av Schassen »

Klart! Nu funkar Internet på min stationära dator igen, Min Outlook skickar och verkar ta emot e-post, allt är frid och fröjd :) Denna tråd nu stängs - Yippiiiii!!!!!!!!!!!!!
Schassen

Re: Ny IT leverantör

Inlägg av Schassen »

När jag slöt avtal med telia i somras om bl.a. bredband blev jag lovad 60 fria filmer, men eftersom Glocalnet inte släpte mig förän i slutet av november så får jag inte tillgång till dessa filmer via Telia trots vårt avtal. Det gjorde mig något grinig :evil:

Nu har jag pratat med en trevlig ung tjej på telia som istället har lovat mig tre gratis bredbandsmånader som kompensation och det tackar jag för. Fick henne att gå från 500 kr kompensation till ca 900 kr kompensation. :)
Användarens profilbild
Peo
Regionskontakt Stockholm
Inlägg: 1373
Blev medlem: 09 nov 2005, 20:42
VTX-modell: VTX 1800 C 2005 Röd
Ort: Bandhagen, Stockholm

Re: Ny IT leverantör

Inlägg av Peo »

hmmmm, va fin hand med brudarna du har då. en riktigt smörare, superbra ju...
du fick ett bättre avtal än tidigare då... :roll: :roll: :roll: :roll:
Nu är säsongen på G igen. 8)
Lufta era däck ofta och kör med hjärna å tänk. :thinking:
Ses utefter vägarna å på träffar :good:
Schassen

Re: Ny IT leverantör

Inlägg av Schassen »

He he! Jo även jag har ju mina ljusa stunder :lol:
Skriv svar