Bad Day

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Schassen

Bad Day

Inlägg av Schassen »

There I was sitting at the bar staring at my drink when a large trouble-making biker steps up next to me, grabs my drink and gulps it down in one swig.
'Well, whatcha gonna do about it?' he says, menacingly as I burst into tears.
'Come on, man', the biker says 'I didn't think you'd CRY. I can't stand to see a man crying'.

'This is the worst day of my life,' I say. 'I'm a complete failure. I was late to a meeting and my boss fired me. When I went to the parking lot, I found my car had been stolen and I don't have any insurance. I left my wallet in the cab I took home. I found my old lady in bed with the gardener, and then my dog bit me.'

'So I came to this bar to work up the courage to put an end to it all. I buy a drink, I drop a capsule in and sit here watching the poison dissolve; then you show up and drink the whole thing!

'But enough about me.'

'How's your day going?'
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Bad Day

Inlägg av Nesse »

Ha ha ha :-)
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Bad Day

Inlägg av Raffe Gbg »

Den var kul för en gångs skull Schassen... :lol: :lol: :lol:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Bad Day

Inlägg av 88:an »

Vilken tur att alla kan översätta :idea:

Inget fel att vara omtänksam :?
Användarens profilbild
Nesse
Regionskontakt Örebro
Inlägg: 4383
Blev medlem: 28 aug 2005, 18:47
VTX-modell: VTX 1300, 2005
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Bad Day

Inlägg av Nesse »

Hoppas översättningen blir bra:

Där satt jag på baren, stirrande på min drink när en stor bandildos-buse klampar upp bredvid mig, tar min drink och dricker upp den i ett svep.

"Jaha, va ska´ru göra nu´rå?" säger busen hotfullt och jag fäller några tårar.
"Kom igen nu´rå," säger busen "ja´ trodde inte du skulle börja böla!. Jag tål inte att se en karl som bölar!"

"Det här är den västa dagen i mitt liv" sa jag.
"Jag är totalt misslyckad. Jag kom för sent till ett möte, så min chef avskedade mig. När jag kom ut till parkeringen var min nya bil stulen. På vägen hem glömde jag min plånbok i taxin. Hemma hittade jag frugan i sängen tillsammans med trädgårdsmästaren, å till råga på allt så bet hundjäveln mig."

"Så jag gick till den här baren för att samla mod att göra slut på allt. Jag köper en drink, släpper ner en liten giftkapsel i den och ser på när kapseln löser upp sig i drinken; då dyker du upp och dricker upp hela skiten!"

"Men nog om mig."

"Hur har din dag varit?"
---::: safeguard the environment, GO GReeN :::---
VTX 1300 R, VTR 1000 F, CRF 1100 Africa Twin
Användarens profilbild
snake
Mästare
Inlägg: 773
Blev medlem: 28 aug 2005, 13:36
VTX-modell: VTX 1800, 2002
Ort: Stockholm, VTX 1800
Kontakt:

Re: Bad Day

Inlägg av snake »

Helt fel översatt nesse. Numera sköter ju Google automatiskt översättning! Så här ska det vara...
Där satt vid baren och tittade på min drink när problem att påskynda beslutsprocessen biker bredvid mig, tog tag i min hals och dricker i en klunk.
"Tja, Whatcha göra åt det?" Han säger, hårt, och brast i gråt.
"Kom igen, sade cyklisten:" Tro inte att du skulle gråta. Jag kan inte stå att se en man gråta.

"Detta är den värsta dagen i mitt liv, säger jag. "Jag är ett fullständigt misslyckande. Jag var sen möte, och min chef gav mig sparken. När jag gick till parkeringen, men min bil blev stulen och jag har ingen försäkring. Jag lämnade min plånbok i hytten jag tog hem. Jag fick en gammal kvinna i sängen med trädgårdsmästare, och sedan min hund bet mig.

"Jag kom till baren för att arbeta modet att stoppa den helt. Jag ska köpa en drink, kastade jag kapseln att sitta här och titta giftet löses sedan placera, och dricka allt!

"Men nog om mig."

"Vilken dag som går?
Honda VTX 1800C -02
Excelsior Henderson Super-X -00
Schassen

Re: Bad Day

Inlägg av Schassen »

Raffe Gbg skrev:Den var kul för en gångs skull Schassen... :lol: :lol: :lol:
För en gångs skull???? :shock:
Schassen

Re: Bad Day

Inlägg av Schassen »

Inte tycker jag att Nesses översättning var så dålig även om han glömde vissa meningar...

men den automatiska Google översättningen är ju heller inte felfri. Jag får nog bidra med en egen översättning vad tiden lider, dvs. när jag kommer hem och har tid att sitta med det en liten stund.

Men nu måste jag på möte, ha det!
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: Bad Day

Inlägg av Dosan »

VTX-Riders - America 8)
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Bad Day

Inlägg av Hasse-c »

Den var bra :lol:
Schassen

Re: Bad Day

Inlägg av Schassen »

Min översättning som lovat:

Där satt jag och stirrade på min drink vid baren när en stor buse till knutte ställer sig bredvid mig, han tar min drink och sveper den. Nå, vad tänker du göra åt det då? – säger han elakt samtidigt som jag faller i gråt. Kom igen grabben säger knutten, jag trodde inte du skulle lipa. Jag står inte ut med män som lipar.

Jag svarar att detta är den värsta dagen i mitt liv, jag är fullständigt misslyckad. Först kom jag för sent till ett möte och chefen gav mig sparken. När jag kom ut på parkeringsplatsen insåg jag att min bil hade blivit stulen, och jag har inte försäkrat den. Jag glömde min plånbok i taxin som jag åkte hem i, hemma fann jag min kvinna i säng med trädgårsmästaren, och i tillägg blev jag biten av min hund.

Därför åkte jag till denna bar för att försöka bygga upp modet att avluta mitt liv. Jag köpte en drink som jag släppte ner en gifttablett i samt sitter här och stirrar på den medan den löses upp i drinken, och nu kom du och sveper min drink…

Men nog om mig,

Hur är din dag?
Användarens profilbild
Martin
Guru prospect
Inlägg: 1300
Blev medlem: 01 nov 2005, 20:55
VTX-modell: VTX1300 2004
Ort: Skövde

Re: Bad Day

Inlägg av Martin »

På ren svenska, så var den ju riktigt bra!!!

För engångskull????

/martin, retas bara.
Schassen

Re: Bad Day

Inlägg av Schassen »

Martin skrev:På ren svenska, så var den ju riktigt bra!!!

För engångskull????

/martin, retas bara.
Om inget annat så finns det ju i alla fall alternativ på svenska 8), vilken stämmer??? :?
Schassen

Re: Bad Day

Inlägg av Schassen »

Jane and Arlene are outside their nursing home, having a drink and a smoke, when it starts to rain. Jane pulls out a condom, cuts off the end, puts i t over her cigarette, and continues smoking.

Arlene: What is that?

Jane: A condom. This way my cigarette doesn't get wet.

Arlene: Where did you get it?

Jane: You can get them at any drugstore.

The next day, Arlene hobbles herself into the local drugstore and announces to the pharmacist that she wants a box of condoms.

The pharmacist, obviously embarrassed, looks at her kind of strangely (she is after all, over 80 years of age), but very delicately asks what brand of condom she prefers.

'Doesn't matter Sonny, as long as it fits on a Camel.'

The pharmacist fainted.
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Bad Day

Inlägg av 88:an »

Är du säker att alla kan översätta det du skriver ibland :?:

Skall du uttrycka dej så gör på svenska, vilket tycker du är mest logist :?:

Amerikanarna har säkert ett Forum som du kan skriva till

Lycka till :lol:
Skriv svar