Plastraketer inblandade i 6 av 10 dödsolyckor med mc

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

axa

Re: Plastraketer inblandade i 6 av 10 dödsolyckor med mc

Inlägg av axa »

Tjena !!!
Var till en mc-firma i Södertälje idag 14/7. Där kunde man se en jävla massa custom som var krockade,givetvis gubbar som kört dom.Nu påstods det att det var bilisternas fel,och det tror jag på.Men som sagt
TA DET LUNGT DÄRUTE I TRAFIKEN man vet aldrig på vilken kvist faan sitter. :shock: :shock:

mvh Axa 8) 8)
Hasse-c
Senior adept
Inlägg: 234
Blev medlem: 03 dec 2007, 14:13
VTX-modell: VTX 1800 2007
Ort: Rottne

Re: Plastraketer inblandade i 6 av 10 dödsolyckor med mc

Inlägg av Hasse-c »

Jag det hjälper inte att det är bilisternas fel att det smäller förstörd mc kanske skadad,
SÅ TA DET LUNGT DÄR UTE !! 8)
Användarens profilbild
Dosan
Senior adept
Inlägg: 232
Blev medlem: 28 aug 2009, 19:42
VTX-modell: 1800, -05 Svart !
Ort: Sandviken

Re: Plastraketer inblandade i 6 av 10 dödsolyckor med mc

Inlägg av Dosan »

En motorcykel är väl inte farlig.................
Det är väl isåfall den som kör den som ställer till det för sej själv eller nån annan va ?
Pengar har inget värde förrän man köpt en VTX för dom !
axa

Re: Plastraketer inblandade i 6 av 10 dödsolyckor med mc

Inlägg av axa »

Tjipp !!!
Det här hände mej igår.Jag var på väg till en kompis i Malmbyn strax utanför Stängnäs,strax efter Malmbyhus värdshus kom en bil och skulle svänga vänster över bron,(alltså körriktning mot mej)det har hänt så många gånger förut så jag tyckte det var lungt, men just som jag skulle passera (kommer från höger) så svänger bilfan över vägen :evil: jävlar vad jag fick bromsa.KLarade av situationen med blotta förskräckelsen.Efteråt tände jag upp min lightbar,jag tror att det kan ha en viss betydelse,annars tror bilisterna att det är en EU-MOPED som kommer.I år gäller det att speciellt köra med insidan och läsa situationerna.Hoppas ni har det bra, och att vi ses i Västervik den 29/7

mvh Axa
Schassen

Re: Plastraketer inblandade i 6 av 10 dödsolyckor med mc

Inlägg av Schassen »

axa skrev:Tjipp !!!
Det här hände mej igår.Jag var på väg till en kompis i Malmbyn strax utanför Stängnäs,strax efter Malmbyhus värdshus kom en bil och skulle svänga vänster över bron,(alltså körriktning mot mej)det har hänt så många gånger förut så jag tyckte det var lungt, men just som jag skulle passera (kommer från höger) så svänger bilfan över vägen :evil: jävlar vad jag fick bromsa.KLarade av situationen med blotta förskräckelsen.Efteråt tände jag upp min lightbar,jag tror att det kan ha en viss betydelse,annars tror bilisterna att det är en EU-MOPED som kommer.I år gäller det att speciellt köra med insidan och läsa situationerna.Hoppas ni har det bra, och att vi ses i Västervik den 29/7

mvh Axa
Första dagen på min resa härom veckan när jag körde Lerum - Sandviken - Lerum låg jag bakom en jubelidiot i en bil som drog en husvagn på en 100-sträcka. Helt plötsligt får dåren för sig att bromsa in kraftigt för att han vill svänga in på en lite grusväg till höger. Hans idiot manöver tvingade mig att bromsa in kraftigt, jag fick sladd på bakändan av hojen så min positionering mer liknade en speedway ställning. Även jag fick kontroll på hojen efter någon sekund men inte utan att hjärtat hoppade upp i halsgropen. Efter hans sväng körde jag vidare vilket jag ångrar därför att jag strax efter funderade på att vända om, köra tillbaka och ta ifrån dåren sina bilnycklar och slänga in dem i skogen samt att ta hans kablar till tändstiften med mig till nästa stad/by och slänga dem i papperskorgen. Nåja, kanske man inte skall göra allt man har lust till, inte ens när det handlar om blådårar som den här.
Användarens profilbild
alba
Mästare
Inlägg: 893
Blev medlem: 12 okt 2005, 15:01
VTX-modell: vtx 1800c
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Plastraketer inblandade i 6 av 10 dödsolyckor med mc

Inlägg av alba »

Faan schassen det är ordning på dej :shock: I PAPPERSKORGEN :wink:
Black med tangerin flames 1800c
106,07Hk 170,67Nm !!!! More is less !!
Användarens profilbild
Klesell
Oinvigd mästare
Inlägg: 383
Blev medlem: 29 aug 2009, 18:48
VTX-modell: VTX 1800C, 2005
Ort: Solna

Re: Plastraketer inblandade i 6 av 10 dödsolyckor med mc

Inlägg av Klesell »

Sergeant skrev: Första dagen på min resa härom veckan när jag körde Lerum - Sandviken - Lerum låg jag bakom en jubelidiot i en bil som drog en husvagn på en 100-sträcka. Helt plötsligt får dåren för sig att bromsa in kraftigt för att han vill svänga in på en lite grusväg till höger. Hans idiot manöver tvingade mig att bromsa in kraftigt, jag fick sladd på bakändan av hojen så min positionering mer liknade en speedway ställning. Även jag fick kontroll på hojen efter någon sekund men inte utan att hjärtat hoppade upp i halsgropen. Efter hans sväng körde jag vidare vilket jag ångrar därför att jag strax efter funderade på att vända om, köra tillbaka och ta ifrån dåren sina bilnycklar och slänga in dem i skogen samt att ta hans kablar till tändstiften med mig till nästa stad/by och slänga dem i papperskorgen. Nåja, kanske man inte skall göra allt man har lust till, inte ens när det handlar om blådårar som den här.
Jag kanske missar något, Schassen, men för min del låter det onekligen som att du legat för nära honom. Att han svänger höger med kort varsel utan att blinka är givetvis inte bra, men hade det varit en ännu häftigare inbromsning av legitim anledning (vilda djur mm) kanske du hade gått in i häcken på husvagnen. Ett fordon måste ju alltid kunna ha möjligheten att tvärnita utan att bakomvarande fordon kör in i häcken på det :)

Kudos för bra hantering dock, med snedställ och att du ordnade upp det :) Vi känner alla till de där hjärtat-i-halsgropen-scenariona...

Var rädd om dig nu! :)
Och förlåt i förväg ifall jag råkat påstå något som inte är sant, det är en ren misstolkning och välvilja som ligger bakom i så fall!

/Klesell
Skriv svar