Förstörd Mc-sommar

Här diskuteras och utbytes idéer, underfundigheter och knasiga tankar om allt möjligt som inte passar i de andra kategorierna...

Moderator: Nesse

Schassen

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Schassen »

Raffe Gbg skrev:Här kan ni se vad som gäller om motpartens fordon var oförsäkrat. Alla betalar en avgift till Trafikförsäkringsföreningen just för sådana händelser. Lär inte behövas nån advokat, det är i länder som USA kan jag tänka mig, där man processar om precis allting. :wink:

http://tff.se/sv/Skada/Skadetyp/Nagot-a ... forsakrat/
I vissa avseenden blir jag tydligen aldrig svensk..., ja-ja finns värre saker än att förbli amerikan 8)
Användarens profilbild
88:an
Mästare
Inlägg: 932
Blev medlem: 01 okt 2006, 18:02
VTX-modell: vtx1800 2006 Röd
Ort: Åsa

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av 88:an »

Jag förstår Klangen hur du känner dej. Ställer till det extra för dej.
Det viktigaste att du klarade dej relativt bra. Pärlans skråmer
går alltid att fixa. Trafikskadenämnden tror jag har startat upp på
nytt som tidigare har skrivits. Lycka till
Hälsn. 88:an
Användarens profilbild
Gusten
Guru prospect
Inlägg: 1105
Blev medlem: 05 okt 2005, 15:32
VTX-modell: VTX 1800 svart 2007
Ort: Örebro//VTX 1800 FAT ASS

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Gusten »

Tur i oturen måste jag säga, men som sagt plåt går alltid att fixa. Huvudsaken är att du är okey. Jag kör alltid med ett motto som min trafiklärare lärde mig "När du drar på dig hjälmen så ska du betrakta alla andra trafikanter som idioter"....jag försöker annama det, bara ett tips till er där ute i trafiken :wink:

Gusten 8) 8) 8)
VTX 1800 svart 2007 FAT ASS
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Bobby »

Gusten skrev:Tur i oturen måste jag säga, men som sagt plåt går alltid att fixa. Huvudsaken är att du är okey. Jag kör alltid med ett motto som min trafiklärare lärde mig "När du drar på dig hjälmen så ska du betrakta alla andra trafikanter som idioter"....jag försöker annama det, bara ett tips till er där ute i trafiken :wink:

Gusten 8) 8) 8)
Dem är ju det!!
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Klangen

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Klangen »

Igår var jag ute på Honda i Sisjön för att höra efter hur det går med hojen. :)
Värderingen ifrån skadan var precis gjord och skickad till försäkringsbolaget, notan slutade på 95 000:-. :shock:
Det ser väl lite mörkt ut med att dom kommmer att reparera den utan troligtvis så löser dom in den. :(
Besked om detta kommer väl under nästa vecka förhoppningsvis.
Användarens profilbild
Bobby
Guru prospect
Inlägg: 1068
Blev medlem: 25 feb 2008, 21:36
VTX-modell: VTX 1300, -06
Ort: Åkersberga, Svart VTX 1300S -06

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Bobby »

Toppen! Då får du en nyare och slipper en gammal repig hoj :o

Säkert många här som vill veta vilken skrot den hamnar på för att kunna roffa åt sig delar om den blir skrotad.
Love people like you never been hurt, and hurt people like you never been loved.
-Toy Boy
Klangen

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Klangen »

Det går säkert att få reda på vart den hamnar av Honda i Sisjön (jag skall höra mig för och lämna information här på forumet).

Hoppas på snabba besked så man kan börja leta ny hoj innan sommarn är slut. :D
Användarens profilbild
mattin
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 866
Blev medlem: 24 aug 2006, 22:35
VTX-modell: VTX1800F,2006
Ort: Göteborg

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av mattin »

Hej,
det verkar ju inte kul precis.

Kolla upp hur det är att importera en hoj från USA. De rear tydligen ut 2008:orna nu för runt 8000$. Det finns en del i klubben med bra erfarenhet (snake,sidowaggan) av att importera
hojar.

PS jobbar du på/nära Volvo Lastvagnar (Lundby). Någon berättade om en MC olycka nära ESAB huset. Var det du ? DS

/Mattin
VTX1800F
Klangen

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Klangen »

Japp det var jag :)
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Raffe Gbg »

Klangen, såg din hoj, eller ex-hoj, idag på Honda. Trodde faktiskt den skulle vara mer ramponerad eftersom det kostar 95 papp att fixa den. Men jag antar att det mesta är repat, bucklat, snett och vint. Hur som helst, härligt att du själv klarade dig såpass lindrigt undan. Du sitter snart på en ny härlig VTX. :-)
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Klangen

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Klangen »

Ja det är otroliga pengar, bara tanken kostar 22 000:- plus moms.
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Raffe Gbg »

Så var det min tur att syna asfalten och få mc-sommaren förstörd. På väg till Åmåls blusfest tillsammans med sju goa mc-gubbar blev jag påkörd i en rondell av en person som inte hade koll på hur han körde och gällande trafikregler.
Facit blev en massa timmar på sjukhus och diagnosen komplicerad fraktur på höger nyckelben. Plus att hojen blev tilltygad förstås. Jag är iaf glad att jag hade Cobra Fattys motorbågar på hojen, det räddade säkert både mig och min kära vtx från ett värre öde.
Så nu blir det varken mc-körning eller bugg för mig på ett antal veckor. :cry: :cry: :cry:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Användarens profilbild
Orre
Site Admin
Inlägg: 2054
Blev medlem: 12 mar 2008, 08:12
VTX-modell: VTX 1800 C -07
Ort: Tønsberg-Norge
Kontakt:

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Orre »

Raffe Gbg skrev:Så var det min tur att syna asfalten och få mc-sommaren förstörd. På väg till Åmåls blusfest tillsammans med sju goa mc-gubbar blev jag påkörd i en rondell av en person som inte hade koll på hur han körde och gällande trafikregler.
Facit blev en massa timmar på sjukhus och diagnosen komplicerad fraktur på höger nyckelben. Plus att hojen blev tilltygad förstås. Jag är iaf glad att jag hade Cobra Fattys motorbågar på hojen, det räddade säkert både mig och min kära vtx från ett värre öde.
Så nu blir det varken mc-körning eller bugg för mig på ett antal veckor. :cry: :cry: :cry:
Aj-aj-aj-då... :(
Vilken sabla otur! :!: Undrade just varför du var på nätet just nu... :|
Nej det var för jävligt Raffe! Får verkligen hoppas den där skuldran blir bra då!!
Jag lovar att ta MINST en öl åt dig i dag! :wink:

Krya på dig!!
Orre
Bild
Användarens profilbild
Geronimo
Regionskontakt Västra Götaland
Inlägg: 659
Blev medlem: 03 nov 2005, 10:13
VTX-modell: VTX 1300, 2006
Ort: Henån

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Geronimo »

Fan va tråkigt Raffe! :( Hoppas det läker såpass att du får njuta lite av sommaren ändå. Får du inte ordning på hojen så kanske du får låna "Ragnar" nån tur så du inte får abstinens

Krya på dej så länge!
Yvonne o Tony

PS Vi åker till Åmål nu, kommer ha din otur i åtanke och se upp lite extra. Tar givetvis en äl extra för dej
Low, long and fat
Användarens profilbild
Raffe Gbg
Mästare
Inlägg: 751
Blev medlem: 29 jun 2009, 08:38
VTX-modell: VTX 1300, 2008
Ort: Göteborg

Re: Förstörd Mc-sommar

Inlägg av Raffe Gbg »

Tackar för omtanken, men det lär inte bli nån hojåkning för mig på allra minst en månad, troligen längre. Nyckelbensbrott tar tid att läka. Men jag får vara glad att det inte gick värre än det gjorde. Jag är inte den som gräver ner mig i första taget. Ha det så kul i Åmål. :wink:
Svart VTX 1300 R -08 med extra allt - nästan...
"Det är mycket bättre att vara glad"
Skriv svar